Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Lena - 2 januari 2011 10:04

Maken kände sig inspirerad igår, så det blev kavring, olivbröd, formfranska och frukostbullar.

Han var snabb att frysa in det men så här såg i alla fall kavringen och olivbrödet ut.

Olivbröd

  

Kavring


Själv var även jag fylld av inspiration så först slöläste jag om Laila Bagges julgran och Pernilla Wahlgrens superduper jättemysiga puttinuttiga familj. Sen plockade jag lite på mitt skrivbord, pratade lite i telefon. Följde dottern till en kompis, såg en film, hämtade dottern och då var man ju självklart tvungen att ta en kopp kaffe och vara lite trevlig en stund.


Sen var det dags för stjärnorna på slottet och då började inspirationen verkligen flöda för likt deras ljuvliga slottsmiljö tände jag ljus och hällde upp ett glas rött för att verkligen leva mig in i stämningen av det ljuva livet. Och när Monica och Marie fick pedikyr visste min fantasi inga som helst gränser utan då la jag en ansiktsmask och tog ett fotbad i värsta lyxstil. Sen då jag kände mig lagom avslappnad och vacker började makens inspirationsdag lida mot sitt slut efter stort antal timmar i köket och jag avslutade min med att doppa färskt olivbröd i olivolja med lite salt och självklart lite rött till det.

Sen var det läggdags - för det är tungt att vara så inspirerad.  

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards