Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Lena - 15 januari 2011 16:23

Väntar på att det ska bli dags att flambera och tänkte dela med mig av vår lördag lite.

Kallt som attan var det då vi steg upp i morse, jag och Tyra. -27 grader ute och Tyra tyckte att det räckte med en snabb vända på isen. Själv var jag för trött för att märka kylan men ville gärna hem och få vakna till så jag gjorde som Tyra ville.

Väl inne började resten av familjen vakna till och min lugna blogg-läsar-lördag-morgon blev inte riktigt som jag tänkt mig. Istället lyxig och nyttig frukost med jordgubbssmoothie, kokt ägg, macka och en grapfrukt, sen dusch och  plockning för att få ett någorlunda hemliknande hem.


Iväg till storheden och för att vi inte skulle trötta ut oss helt så började vi med fika. Årets första semla och god var den. Sen hade vi visst glömt att det precis varit julafton, för dottern skulle handla på leksaksaffären och kom ut med presenter både från sin pappa och sin mamma.


Efter veckohandlingen fördrev jag tiden med att fundera på om jag orkade städa eller inte, resultatet blev en snabb dammsugning så att jag i lugn och ro kan fortsätta att fundera någon dag till.


Och nu till den stundande flamberingen. Håller på och lagar en köttgryta med en massa godsaker i och det ska även hällas i congac, flambering var valfritt men rekommenderades så självklart ska jag testa - alltid kul att elda lite.


Sen hoppas jag på en lugn lördagkväll framför tv:n med inte allt för stort godissug, för något sånt har vi ju inte köpt och återigen - det är för kallt att gå ut.


Ha en skön lördag ni med - nu ska här eldas!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards