Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Lena - 5 oktober 2011 15:14

så som en dator som inte vill samarbeta och trevligt oplanerat besök. Så nu har hela dagen gått och det enda jag lyckats med är väl att träffa min jobbcoach. Men nu ska några papper på plats, middag lagas och efter att dottern haft sin karate, duschat och krypit ner i säng - ska jag krypa upp i soffan och bara ta det lugnt - längtar.


Och vad blev det här då? Ett fullständigt innehållslöst blogginlägg - men det bjurder jag på. Kom bara i håg en sak...det är otroligt jobbigt när det kliar i handen.

Av Lena - 5 oktober 2011 08:16

Har man som jag inget jobb, kan man leka att man ska till jobbet i alla fall, varför då kaske ni tvivlande läsare undrar, Jo för att dagen blir så mycket bättre. Stig upp i tid, duscha, gör dig vacker (eller vackrare), ta på kläder som du trivs i men ändå funkar i sociala sammanhang, ät en frukost som du kan stå dig på till lunch och starta dagen. De dagar jag gör så här, de blir bra dagar - jag får mycket gjort, jag känner mig viktig och behövd samt ganska professionell. Sitter jag i mysdress med håret på ända blir inte mina ansökningar lika bra som när jag är "jobb-sminkad" och någorlunda snyggt klädd. Är sängen obäddad och disken svämmar över blir inte "fråga om anställningen-samtalet" lika proffsigt som när det är snyggt och fint och pennorna ligger i rad på skrivbordet.


Idag är en sån dag, och den blev ju inte sämre av att jag har två spännande jobb som väntar på mina ansökningar, sen väntar fler utmaningar bakom hörnet och så har jag STORA idéer för föreningen - som i och för sig kräver lite blod, svett och tårar men jag tror att resultatet kommer att bli riktigt bra.


Och för hundvännerna så kan jag meddela att nu har jag kommit så långt i min nya platsliggningsträning att jag har lagt på kommandot "NER" när Tyra ska lägga ner huvudet mellan frambenen. Stackars Tyra - vissa tränar sina klickerfärdigheter på Höns - jag på en gammal schäfertant, undra om det är det som kallas djurförsök?


Nä dags att reda ut ett hår och ta en dotter till skolan.

Ha en bra dag!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards