Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Lena - 11 oktober 2011 20:06

Ni gnällspikar och skitsnackare, för i mitt liv finns så många saker som är så otroligt bra. Synd bara att man glömmer bort det ibland.

Vilken kick jag fick i kväll, 9 valpar där de flesta var direkt nyfikna,  sociala, visade precis rätt signaler till varandra och visade stor samarbetsvilja med sina förare. Och de som inte vid första anblicken visade dessa egenskaper, de plockade fram dem efter en stund när de kände sig trygga i situationen.


Det är just stunder som denna som gör mödan värd! Och jag kommer att leva gott på detta ända till lördag då det är dags igen   och då kommer jag garanterat få träffa ett gäng fina hundar igen.


Det är så här man tankar energi! Sen blev det ju inte sämre av att Tyra har haft en exemplarisk dag, först då vi tränade lydnad tidigare i dag och i kväll bland alla andra hundar. Finns hopp för min lilla Myra. Nu attans ska jag skärpa mig och införa följande regler i mitt liv:


1. Filtrera skitsnacket, sånt har ändå ingen betydelse.

2. Fokusera på det positiva, finns alltid något man kan lyfta fram.

3. Släpa med tyra på allt hon kan släpas med på, inte fega ur - inget blir bättre av det.

4. Njuta av de goda stunderna!!! För det är många!!! 

Av Lena - 11 oktober 2011 13:41

Först skulle jag skriva om en sak som gör mig så attans förbannad - men varför egentligen?

Sen skulle jag skriva om saker som gör mig glad, men det blev ju bara en upprepning.

Tror jag tar ut Tyra-Myra istället, så besparar jag er besväret med att läsa.


Ha en trevlig Tisdagseftermiddag!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards