Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Lena - 14 oktober 2011 14:12

Mamma chockade mig idag, för att förstå varför ska ni få bakgrunden...

Min mamma är superduktig på att laga mat, ingen gör helstekt tjäder, späckad med rökt fläsk som min mamma, ingen gör brunsås som min mamma, ingen gör leverpastej som min mamma, ingen gör renskav, pannkaka, fiskpudding, spenatstuvning osv osv som min mamma.


MEN, hon tycker inte om att laga mat och sedan vi tre små telingar flygit ur boet och hittat vägen till spisen själva så har hon lagt ner detta med mat. Hälsar man på så får man samtidigt som det varma välkomnandet repliken: "ska ni ha mat får ni laga den eller så hämtar vi pizza" och då gillar mamma inte ens pizza.


Så det var tur att jag låg ner när jag ringde mamma i morse, för vad avslöjar hon så här en högst ordinär fredagsförmiddag???

Jo detta:


"Jag ska iväg på matlagningskurs nu!"


Detta måste bara noteras och publiceras så NU MAMMA tar du och skaffar en blogg, vi vill ju läsa, se bilder, få recept och framförallt få höra dina kurskamraters reaktioner på din kålpudding!

Av Lena - 14 oktober 2011 12:07

Idag är det fredag och då ska det mysas:


mysas med att tvättkorgen blir tom, dvs jag har tvättstuga mellan17-22.

mysas med en uttråkad hund då jag tvingar henne att vila från allt för mycket träning och motion på fredagar, Tyra kan i sin värld inte alls förstå vad det ska vara bra för, hon tror att hhn gillar att vara en stressad och pipig knäppschäfer.

mysas med snabb(lagad)mat, idag blir det fläskfilégratäng med pepparchips. Ovanligt gott för att vara fredag hos oss.

mysas med veckans sämsta tv-utbud, nej vi ser inte IDOL.

mysas med stressen att nu är det fredag och då ska det MYSAS.


Men sen är det lördag, tidig morgon, massa hundar, veckohandling, städning och myskraven är borta...heja lördag!!!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards