Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Nu attans!!!

Av Lena - 25 mars 2009 17:59

Ska här tävlas. Nej jag ska inte fega ur pga två misslyckade tävlingar. Tyra kan ju prestera minst tior på alla moment utom apporteringen så varför vänta. det är ju på tävlingarna det blir fel så då måste jag ju rätta till det på tävlingarna också.


Jag misstänker att tävlingsmiljön är så pass stressande för Tyra, massa hundar, massa folk och en nervös matte, nervös för tävlingen och nervös för att Tyra ska "göra utfall" mot hundarna. Så både jag och Tyra måste gå i "tävlingsterapi"... så därför kommer jag att anmäla mig till Piteå igen den 26 mars, snälla maken hoppar över firmafesten bara för min skull så jag får tävla. Ja han är guld värd och jag försöker vara rädd om honom.


Fram till dess blir det hårdträning, ja kanske inte momenten men i miljöer. Nu ska här tränas precis överallt och bland folk, hundar och allt annat jag kan komma på. Så ALLA som vill göra oss sällskap - hör av er!!!


Sen hoppas jag att åtminstone en av mina träningskompisar vill göra mig sällskap på planen den 26:e, en har redan sagt nej (även om jag inte övertalat klart J) och den andra har nästan lovat (visst var det så L?). För vi måste ju skynda oss, misstänker att snart kommer det en BC och springer om oss... fast han är visst bara några veckor nu, men man har ju hört talas om såna där monster, eller hur var det nu A?


Och vill ni se något ljuvligt, rätt ställe men tyvärr fel kull... men den som väntar på något gott... hursomhelst Grattis till världens bästa nuvarande brukshunduppfödare (nu trampade jag väl ingen nära käraste vän på tårna?) Carin på A-Te-Ell´s till A-kullen, tänk 30 år med en och samma ras - bra gjort!!!

 
 
M,Chess oc Ixa

M,Chess oc Ixa

25 mars 2009 21:42

Duoch jag och våra hundar är exakt lika dana när jag läser din beskrivning! låter så härligt att höra det är inte bara jag som har dem här problemen och oron att det ska hända något! jag kommer och kollar på tävlingen och söttar dig till hundra och den här gången tar ni hem det!

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

 
J

J

26 mars 2009 15:02

Utställning samma datum, annars hade vi hårdtränat och anmält. Men träna behöver vi verkligen göra så bara höra av er när det är dags.

http://www.solidreds.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards