Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Utvärdering

Av Lena - 16 april 2009 21:01

1. Hoppet. Hur bra som helst. Inga som helst tendenser att lägga sig ner. Nu gäller det bara för mig att hålla min nerver i styr så jag ställer upp på rejält avstånd, då tar Tyra ut avståndet efter hoppet och det minskar risken för i slag.

2. Apporetring. också kanon. Riktigt bra ingångar och ja visst blir det tugg men det blir bättre och bättre. Det märks att hon har förstått att hon inte ska tugga, men ibland blir det några märken i apporten i rena ivern.

3. Rutan. Trots att jag har börjat variera belöningen både i rutan och att jag kastar så vände Tyra uppför tidigt och inväntade belöning. Så vi kämpade på och ska fortsätta med det. Mer belöning i rutan blir det.

4. kombinationen. fritt följ, mycket bra men måste värmas upp ordentligt så att hon inte tränger. Hoppet klockrent. men i rutan blev det stopp så jag riktade in mig på att få ett lyckat avslut och sen hoppade vi över fjärren och avslutade med favoriten BUDFÖRING.


Tyra har även fått träna en hel del passivitet och det är väl behövligt. SÅ det lär vi fortsätta med.


Hur som helst trevlig träning och trevligt sällskap. Kan inte bli bättre en torsdagskväll.

 
 
Marie med hundarna

Marie med hundarna

16 april 2009 22:09

hon var duktig idag tyra låg ju riktigt bra på passiviteten! sen ett tips till rutan är ju att hon får springa igenom några gånger i rutan så hon inte lär sig att inte stanna , att ibland komme rinte stopp komando ! extärn belöning:D kan prata om det på tisdag !

taaack för underbar träning som vanligt

http://blogtown.se/blog.php?id=chessochixa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards