Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

Inte blev det mycket hundträning

Av Lena - 29 januari 2010 07:59

Nä inte ens Tyra uppskattade snöstorm. I går blev det i alla fall kombinerad lätt fys och lydnadsträning med husse medan jag läste saga. Ibland är faktiskt den arbetsfördelningen att föredra, särskilt när termometern kryper ner mot -20.


I övrigt har det varit skolarbete i raketfart. Stockholmsbesök som faktiskt jag inte såg så mycket av. En farmor kom hit med den lilla damen och hon och dottern försvann in på dotterns rum och lämnade mig och farmodern åt sitt öde. Nu led vi inte för det, latte, skvaller och äppelkaka kan roa oss ett bra tag. Inte var farmodern nämnvärt viktig då det lilla barnet tillfrågades om hon skulle stanna här eller följa till frisören. Jag fascineras så varje gång dessa flickor träff, trots alla månader mellan gångerna tar de direkt upp där de slutade sist.


Nu dröjer det förhoppningsvis inte så länge till nästa gång och jag hoppas vi får låna med oss bästaste stockholmskompisen till farmor igen.


Och sen är det ju alltid trevligt att få låna hennes farmor en stund också.

 
 
Ingen bild

Bella

30 januari 2010 17:04

Lägenheten kommer bli vår, och jag var och kollade på ett stall idag också så jag har stallplats nu åt busan! Så vi flyttar in typ nu! :) Haha, känns konstigt men oerhört bra. Och rätt. En helt nyrenoverad lägenhet med allt utbytt, golv och tapeter nymålade lister osv osv! :) Massa fina utrymmen och jaa, allt är perfa.
Hästen får det också grymt fint, dock lite större än nu hon blir 20e hästen, men med grymma träningsmöjligheter och en instruktör i stallet som tar 50kr/lektion så det är ju ingenting! Bra stallhyra också, samma sak lägenheten, bra hyra! :) Så ja ni är välkommna att hälsa på!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards