Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Lena - 12 oktober 2010 06:53

Just nu går allt i rasande fart. Dagarna bara springer iväg och jag hinner inte med alls. På jobbfronten intet nytt, hemmafronten präglas just nu av ödlor och åter ödlor. Skäggagamen Hasse (kanske heter han så) gjorde en kort visit och lämnade ett stort avtryck i dotterns hjärta, leopardgeckon Zigge har fått trösta och sängen är fullproppad med plastödlor på natten.

Vår vän H är på hemmaplan igen och äntligen kan vi andas ut, någon har fattats oss (vilken bok/film är det - någon Astrid Lindgren eller hur?) men nu är han hemma och förhoppningsvis snart pigg och kry.

Och nu börjar vintern göra sig påmind, lite snö på marken i morse och vinterjackan åkte fram igår, varm, mysig och skön. Det är mysigt med smålampor och tända ljus så jag har egentligen inget emot den här årstiden - det är liksom legalt att mysa. Om det inte vore för det där gymmet som börjar få mig allt mer i sitt grepp, träningskorten blir fulltecknade i flygande fläng och på måndag fanns visst planen att prova något som kallas box-mix, innebär att jag ska få sparkas och slåss under ordnade former och få fina former på köpet - gillas (som det heter i Facebook-världen)


Men nu ska jag väcka dottern, bad i dag och jag ska följa med för att övervaka det hela och se till att alla barn kommer upp ur vattnet i odrunknat tillstånd. 

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards