Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Lena - 25 oktober 2010 07:33

men tyvärr - vi hann helt enkelt inte.

Tyra har lärt sig lite nya saker och snart är hon en fullfjädrad hushållerska. Filmen kommer, bara lite senare.


I går hade hon fullt upp med att vakta matsäcken från hungrige Viktor och då kan man ju inte agera filmstjärna. Sen skulle "apan" (en leksak) demoleras fullständigt, hellre det än att Viktor skulle ta den.


Vi andra hade också en hel del att göra, Röda forden fick sig en urstädning av maken, en väl behövlig sådan, inför verkstadsbesöket på torsdag. Dottern hade simskola och kalasplanering och jag själv hade den mycket tröttsamma (hm not) uppgiften att agera trevlig fikande och ätande värdinna hela dagen.


Idag mår jag bra, migränen och magkatarren är i schack, jag är utvilad och känner mig motiverad att ta itu med alla spännande jobb som väntar på just MIN ansökan. Inte klokt vad det lossnat på arbetsmarknaden inom min genre - hoppas bara att det betyder att alla andra 500 arbetslösa i kommunen som söker samma jobb som mig redan har fått jobb.


Först ska bara min prinsessa föras till sin skola - en alltid lika angenäm uppgift, just på promenaderna till skolan brukar det bli väldigt spännande samtal med den vetgirige. Förresten måste ju berätta....


Dottern samlar på hästkort - dvs förtryckta bilder med en kod som går att använda på ett onlinespel. På korten finns olika hästar med olika namn. Dottern satt i bilen och berättade om detta och om sina favorithästar. Men ett namn ville hon inte säga, nä det var ett fult ord.

Jag: - Men du kan ju säga vad den heter, det är ju inte som om det är du som säger det fula ordet.

Dottern vägrar.

Jag: - Stava det då?

Dottern vägrar.

Men sen visar hon kortet där det står "Jewel" men när man läser detta med en svensk ton blir det ju faktiskt "ett fult ord".

Ja än lär hon inte börja svära, den lilla söta.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards