Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Lena - 3 mars 2010 20:11

  

  

Efter en tids funderande har jag beslutat att lägga tävlandet på hyllan och där får det nog ligga. Tiden måste användas till annat och jag, maken och kanske framförallt Tyra tillbringar hellre lediga dagar i skogen än på tävlingsplanen.


För att ingen ska oroa sig för Tyra så kan jag försäkra er att Tyra kommer att tränas som vanligt i lydnad, sök och rapport. Självklart kommer vi att hjälpa och stötta våra träningskompisar inför deras tävlande och vi ser fram emot trevliga dagar i sökskogen tillsammans med dem då våren tittar fram.


Vi slutar kanske inte med flaggan i topp och förutom, ja trogna läsare kan detta nu: 193,5 p i lydnadsklass 1, så har väl de stora framgångarna uteblivit. Men då jag saknar vinnarskalle och är lika nöjd med ett vettigt resultat som med ett kanonresultat så gör det inte så mycket.


Vem vet någon gång i framtiden kanske jag kliver ut på en tävlingsplan igen, kanske med Tyra eller med en annan hund, men det får framtiden utvisa. Nu ska vi bara ha kul, Tyra, husse och matte.


Av Lena - 3 mars 2010 07:41

Underlig dag igår. Insåg att det är väldigt svårt att förstå vad som styr människor. Och detta just nu när vi arbetar om just "vad som styr människor". I förrgår var det seminarium och vår lärare hävdade att pengar styr väldigt lite (viljan att få/tjäna pengar) men efter i går så undrar jag, han kan nog ha lite fel. Sen kan man fundera när man ska arbeta? Jag föredrar att göra det under de 6 timmar vi har bokat ett studierum och är samlade hela gruppen, men jag kan ha fel. Tur att man inte måste vara felfri här i världen utan tydligen kommer undan med lite vad som helst.

Resultatet av detta blev att jag blev trött, väldigt trött och det inplanerade gymbesöket var nära att ställas in. men jag tog mig i kragen och vi åkte iväg hela familjen. Dottern hittade en legolåda modell enorm och jag och maken fick träna i lugn och ro. Hon hade så kul så att vi upplevdes som störande då vi kollade om hon hade det bra. Sen på kvällen, premiär av en ny serie Cougar Town, åh så underbart!!! Helt skruvat och utan sensmoral, eller så valde jag att inte förstå den. Utan helt enkelt en timmes skratt. ja då kan man faktiskt gå och lägga sig och må riktigt bra.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards