Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Lena - 23 mars 2010 13:31

... var de sista tre bokstäverna i särkerhetskoden då jag loggade in på bloggen, undra om det var en uppmaning från högre makter att jag ska plugga inför HRM-tentan i stället för att svamla på bloggen. Strunt samma - tror inte på sådant, måste ha varit en tillfällighet, eller?


Det slog mig just vad stor dottern har blivit. Nyss var hon pytteliten och klarade sig inte utan hjälp från sin mamma (och pappa) men nu hör jag hur hon sitter och spelar onlinespel på datorn och LÄSER!!! sig fram hur hon ska göra. Hur gick det där till, min lilla bebis???


Ska snart iväg till hennes skola för utvecklingssamtal, dottern vägrar följa med, nu är hon smått febrig och har giltliga skäl att stanna hemma, men vad är det med dagens barn? Jag hade nog inte vågat vägra något som fröken och mamma bestämt. Fröken förresten, som fick komma till skolan några timmar innan hennes ordinarie arbetsdag började för att intrevjua vår dottern inför utvecklingssamtalet. Normalt görs intervjuerna med barnen på fritidstid, men vår dotter höll benhårt på sina rättigheter till fri lek på fritids och kunde därmed inte avsätta tid för intervju, vilket hon likställer med skolarbete - vad månne det bliva av detta barn?


Nä damen var fikasugen, bäst att kolla i frysen efter bullar.


Kan inte förstå att maken tycker att jag curlar henne...  

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards