Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Lena - 24 mars 2010 17:22

Maken fick hem sina nya kameragrejer idag, en blixt och ett objektiv - önskas mer ingående detaljer hänvisar jag till maken. Detta testades och dessa bilder tyckte jag var värda att visa för allmänheten.


Först Tyra som visade sig vara lite smått uttråkad, eller är det helt enkelt så att hon känner sig obekväm framför kameran då jag borstat bort en massa päls?


Sen världens vackraste, som ser oroväckande vuxen ut på det här kortet.



Till sist, jag har i några dagar klagat på att min make har varit lite väl skäggig, dottern blev less på mitt tjat och fixade till farsan.


        

Av Lena - 24 mars 2010 06:57

med den nya Tyra   (äh jag kan ju inte låta bli, alla andra skaffar ju nya och fler hundar och då blir man ju avis och min fantasi har det aldrig varit fel på)


Nu var det dags att se hur det som fungerar så otroligt bra på vanliga promenader i lugn och ro, funkade på lydnadsträningen. Nu har det väl aldrig varit något problem medan träningen pågått utan problemen har visat sig under avslappningsmomenten, då Tyra inte är under kommando och koncentration. På träningen var även L & L med och Tyra och Lillis är ju så vana vid varandra så där var det inga problem, förutom då jag figgade för Lillis, då tyckte Tyra livet var fruktansvärt orättvist, att hon själv hade lånat Lillis husse stunden innan var som bortglömt. Men det ser jag som ett bevis på att hon är en mycket arbetsvillig hund och i synnerhet när det kommer till sökträning. (Hon gjorde klockrena markeringar BTW och L hann inte med när hon kom och hämtade rullen - nu vill vi ha barmark och ut i skogen och träna). Våra nya träningskompisar M & V var också med, och V och Tyra är av samma skrot och korn, båda tycker att andra hundar är småläskiga och bör sättas på plats direkt. V fick höra ett och annat då och då från Tyra och V gav henne blickar när han trodde att vi inte såg men jag måste säga att båda hundarna skötte sig jättebra, de är ju inte en "träningsflock" än och Tyra hejdade sig snabbt och det hela rann av henne direkt - en klar förbättring med andra ord.


Så jag var väldigt nöjd efter träningen, lydnaden gick också bra, men den gjorde vi mest för att sysselsätta hjärnan lite. Fortfarande är fokusen på avslappning och uppförande. Nu måste vi bara få till fler träningstillfällen per vecka, en enda med gruppen räcker inte. Och kanske först och främst så vll vi ha vår och barmark, Tyra vill söka, Lillis vill söka och snart ska V(iktor) också vilja söka   

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards