Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Lena - 5 mars 2010 08:53

Verkar komma en ny trend inom homestyling, ni vet då man fixar till hemmen inför försäljning och så ser mäklarens bilder så otroligt fina ut så man vill inte ens flytta därifrån.


Förr var det bortplockat, avskalat och rent. Nu verkar det som om det ska vara tvärtom. Nu ska det synas att det bor människor i hemmet, men inte vilka människor som helst utan de där perfekta välorganiserade människorna som kan laga en åttarättersmiddag till 14 personer och ändå ha snyggt i köket (ja Typ Martha Stewart).


Hittade denna mäklare i Göteborg: Alvhem och det är kanske lite överdrivet, det är ju inte inredningen man säljer men visst är det läckert och tips och idéer är ju alltid välkomna.


Själv ska jag gå och bädda sängen...

Av Lena - 5 mars 2010 08:32

Efter ett par veckor med en ständig ström av energitjuvar och ett humör som skulle fått den mest härdade att fly fältet (tack maken för att du är kvar) har jag tagit mig två dagars semester.

I går var det den första:

Började inte riktigt som planerat. Hade ju tänkt ha sovmorgon, åtminstone till klockan 7 men 06:15 vaknade en dotter som vägrade somna om och där var även en viss schäferdam som var helt med på dotterns noter. Så klockan 9 var här diskat, bäddat, dammsuget, tvätten vikt och strykt. Vad göra då? Jo hämta snöspaden och skotta balkongen. Och då kom det, där ute i den värmande solen, LUGNET!!! då började jag inse att dessa energitjuvar kommer jag ALDRIG mer behöva ha något med att göra. Jag kan arkivera dem och slänga bort nyckeln. Jag kom också på att nu är det snart vår och en vacker dag snöar det inte mer (ja nästa vinter förstås) och termometern glömmer bort att det finns ett minustecken.


Lunch och färd till svärmor.


Där väntade en skön eftermiddag med hundbus, solsken, fika, trevligt sällskap och en ridtur på Kompis (ja det var dottern som red).


Idag ska vi fortsätta i samma underbara tempo, det blir gymmet och sen bad i badhuset. Efter det får vi se.... 

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards