Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Lena - 19 mars 2010 15:35

Hundmat och schäfermagar är ett gissel, tack o lov så har vi bara magproblemet och inte kliandet och eksem. Men det har krävts lite detektivarbete att hitta ett foder till Tyra som hon gillar, mår bra av och som fungerar vid högprestation och kanske framförallt fällningsperioden då hon brukar bli ganska mager, och slö.


Vi hittade ett, och då flyttades tillverkningen till ett land där man inte behöver vara så noga med innehållsförteckningen och då får det inte säljas i Sverige. Vi rekomenderades ett annat foder och Tyra såg ut som en skabbräv och luktade pyton bara efter två veckor.


Men nu har vi hittat FODRET!!! Vettigt pris, Tyra gillar det och mår jättebra av det. Tyvärr så får vi handla det från en grannkommun, ett ställe som vi inte så ofta är i. Ni vet där det stora möbelvaruhuset där man köper värmeljus ligger. Tack o lov så har maken snälla kollegor på orten så det ordnar sig ändå.


Reklam är inte tillåtet här på Bloggplatsen, men länkar... här är fodret!


Och nej jag får inte betalt för att lägga ut länken, är bara glad att det fungerar på Tyra.

Av Lena - 19 mars 2010 12:28

fast egentligen ska jag väl vara nöjd. Hade en deadline, en rapport som skulle lämnas in, i onsdags kl 12:00, i måndags kände jag mig lite halvdassig men tänkte att frisk luft och trevligt sällskap skulle väl pigga upp mig så jag slog följe med mopsdamerna Prästbackens Unika Udia och Nirsans Lady hamilton "Beata" när de skulle utforska stadens gator. En trevlig eftermiddag visserligen med en hel del oväntade stopp då deras chaufför skulle fota än här och än där, kolla på hennes blogg. Sen en tur till Beatas husses jobb där Prästbackens Tuffa Tuva glatt tog emot oss. Hundträning med Tyra på kvällen som för hennes del slutade väldigt positivt, först budföring med Leif och sen bus (hm) med labradoren Knutte som visade sig vara en herre med stort hjärta och skinn på näsan, en kille i Tyras smak mao. Ja skulle inte detta göra susen?? Nej väl hemma var det bara att bädda ner sig och se till att vägarna till badrummet var fria, detta pågick till och med onsdag förmiddag då jag fick medicin som knockade allt.


Så vad gör man, jo man tokskriver som en galning för att kunna lämna in så fort som möjligt, men nöjd är jag inte. Något så uruselt har jag nog aldrig skrivit, inte ens i bloggen under mina tröttaste dagar. Och vad gör läraren jo han GODKÄNNER min rapport. Borde jag vara glad? Jag vet inte för hade inte migränen slagit till, hade jag haft rätt medicin, hade.... så hade jag ju fått VG!!!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards