Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Lena - 12 mars 2010 08:40

Visserligen visar termometern -9 grader men solen skiner, snön gnistrar, fåglarna kvittrar och människor man möter har ett leende på läpparna. I går upptäckte jag hur fint kvällssolen lyser in genom köksfönstret och i skrivandes stund lyser morgonsolen på grannhusen så jag bara längtar till då det är så pass varmt så jag kan ta mig en paus ute på balkongen.


Tyra trivs också, det verkar som om alla dofter blir starkare och hon konverterar till dammsugare så fort vi kommer ut. Sen så kan jag misstänka att snart är det löpdags, varenda liten gul fläck i snön ska  markeras över och här hemma ligger det värmande hundhårstäcket som en "snygg" ryamatta på golvet. Kanske idé att ta ut henne i skogen och ge småfåglarna lite bomaterial, däremot kan jag inte riktigt förstå de som gynnar fåglarna som bor på de asfalterade gång och cykelvägarna. Inte heller de med så dåliga ryggar (måste bero på det) som inte ens kan plocka upp efter sin hund på samma gångvägar. Jag har full förståelse att inte alla fixar att klättra upp på snöhögar eller kravla sig ut i meterdjupsnö, men då kanske man kan skippa flexit eller byta ut klackeskorna mot något mer hundägaranpassat.


Äsch vad hände nu, jag var så positiv och ska så förbli. Glöm mitt gnäll och vi får vara glada över att alla fina damer även de får möjligheten att uppleva den vänskap en hund kan ge.


Idag är målen:

1. Skriva färdigt teoridelen på min rapport, det är Frederick Herzbergs motiavtions - hygienteori som ska behandlas, samt utvärderingar i praktiken samt ett kort stycke om förändringsarbeten och motstånd till dessa.

2. Dammsuga och skura golven, övrig städning gjorde jag faktiskt i gårkväll.

3. Vika och stryka tvätt.

4. Veckohandla


Hoppas detta går i lås...


Ja just det...

 

Nya kurser på gång och en ny kurs som jag startar efter påsk, kanske något för dig som har en hund över ett år och vill fixa till ett eller två problem eller moment.

 KOLLA HÄR

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards