Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

En massa idéer

Av Lena - 19 januari 2011 18:38

Just nu flödar det av idéer i mitt huvud, hundträningsplaner, inredningsplaner, jobbsökaridéer, karriärfunderingar, programmerings- och systemeringstankar - ja det flödar helt enkelt. Kanske bäst att organisera idéerna medan man ändå håller på.


Detta är ju i och för sig inget underligt, lite för mycket små piller mot en extremt irriterande migrän och vila på det och sen är det rally. Hjärnan anser att den missat så mycket och tvingar kroppen att haka på. I morgon är säkert allt normalt igen.


Men det är ganska kul, detta tillstånd och jag önskar att det var så här lite oftare OCH att jag tog i tu med alla idéer och genomförde dem. Vilken effektiv person jag skulle vara då - eller extremt jobbig för min omgivning.


Hur det än är med det så ska jag i morgon:

Hitta ett snyggt foto och se till att det framkallas i "litet fönsterstorlek" - har en idé till badrummet.

Träna med Tyra - ska köra igenom de sista grundfärdigheterna.

Göra en ordentlig kursplan utifrån dessa grundfärdigheter.

Systemera ett register, eller i alla fall en del av ett register.

Genomföra en "så vi står ut ett tag till"-städning här hemma, med fokus på handfatet i badrummet.


Det räcker kanske en vanlig torsdag? Ska börja dagen med Yoga så antingen får jag energi så allt blir gjort, eller så är jag så slut så detta får bli morgondagens blogg också. Och förhoppningsvis får jag göra en latte och värma sista påsen anisbröd till en alldeles speciell person. Attans jag skulle ju vara elak med henne... nåja det får bli en annan dag.

 
 
Ingen bild

@

20 januari 2011 07:22

-någon måste sova några timmar-
och under den tiden kanske det blir varmare...
annars får latten vänta till ngn annan dag...
:-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards