Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Deppfredag

Av Lena - 21 januari 2011 13:08

Kommer i håg en sommar, jobbade på ett café i en västkustsk småstad tillsammans med en av världens bästa kollegor. Varken mitt eller Beas humör var på topp, kommer ärligt inte ihåg varför, kan ha varit olycklig kärlek, för lite pengar, någon grinig kund eller en "gurkfralla med gurkorna åt fel håll" men hur som helst så krävdes det en insats. Räkor (ja då kunde jag fortfarande äta skaldjur), vitt vin och en balkong i kvällssolen och en massa depp-snack, kommer du i håg det Bea? Sen var allt ok igen och vi mötte kunderna med ett glatt leende och gjorde frallor och köttbullemackor för brinnande livet.


Idag kan det bli ett maratonsamtal med @ (hade ett nyss), långfika på stan med Anna-Carin eller varför inte en frossarkväll i soffan med en massa chips.


För ibland behövs det, att gräva ner sig i eländet för att inse att det är nog inte så illa, att det kanske är ganska vanligt och går att ställa till rätta.


Som nu precis, slängde ur mig det senaste irriationsmomentet, @ suckade samstämmigt och kom med en liten anekdot ur hennes liv, samt att det utvecklade sig ganska ok ändå... så det lär väl bli bra här också. Det brukar ju det i slutändan.... men jag kanske ska köpa en påse chips för säkerhets skull.

 
 
Ingen bild

Bea

21 januari 2011 13:53

Jag har ett svagt minne av detta ... men visst är det en av vännernas viktigaste funktion, att rycka upp en när man känner sig deppig. Att två deppiga sedan lyckas rycka upp varandra är ju strålande! Hade du varit lite närmare hade jag genast tagit med dig ut i någon bar, snackat skit, spanat på killar som vi inte vill ha och tagit ett par glas!
Du får tänka dig det i stället. Hoppas du snart känner dig på bättre humör!

 
Ingen bild

mamma

22 januari 2011 15:43

jaha nu blev morsan stressad igen!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards