Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Lena - 22 januari 2009 20:24

min Tyra-Myra.

I kväll tog jag och jenny våra hund-damer ut på en promenad - en koppelpromenad med höga krav på uppförande, och de alla överraskade stort. Visst gav Tyra pudeldamerna en och annan utskällning men det var mer sorten "nu tar vi och sticker från de här tråkiga mäniskorna och busar lite" istället för det smått förväntade "jag vill äta upp er".


Sen var det lite besvikelse när inte kopplet försvann på de sedvanliga ställena utan Tyra fick snällt fortsätta gå kopplad. Men kontentan av promenaden var i alla fall att det här gör vi gärna om och det kan nog bli en stadshund av Tyra trots allt.


För er som inte känner Tyra vill jag förtydliga, Tyra är inte den hunden som man släpper ihop med vilken hund som helst, hon väljer sina vänner noga - vilka kriterier hon har det har jag inte riktigt förstått, först trodde jag att det var trygga självsäkra hundar hon tydde sig till men nu har hon visat att så är inte alls fallet. Jag är inte så brydd, Tyra ska vara med mig och/eller husse och helst inte ens se andra hundar. Sen ska hon bete sig bra med fam Nilssons hundar - det underlättar lite i umgänget. Några andra kompisar behöver hon inte, men som sagt hon ska inte bry sig. Dumheter godtas ej.


Nu är i alla fall Tyra trött och nöjd - vilket också är bra.

I morgon fortsätter apporteringsträningen, just nu kör vi inkallningar med apportbock i munnen.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards