Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Lena - 2 februari 2009 15:10

men du slipper inte undan. Men L ringde, du vet Lillis husse och vi var rörande överens att det är bruksarbete som saknas hos våra överexalterade hundar. Så du Tyra, nu har matte lite planer, ska bara ta dem med husse först.


I kväll ska du få umgås med husse och ta en joggingtur, då blir du väl glad. Uppför dig väl så får du säkert vara lös en hel del. Men imorgon så ska vi fortsätta med lydnaden. Då ska vi enbart jobba med apporteringen och inget annat, men jag tror att vi inleder det hela med en promenad - vad sägs om det?


Nu får du göra ett allvarligt försök att hålla i apporten UTAN att tugga - jag vet ju att du kan, du gör det ju med alla andra leksaker. Du har ju ett otroligt bett och grepp - varför inte i apporten??? Jag fick en idé, vi klär in någons arm (finns det någon frivillig?) i trä och så får du bita i den... då blir det nog inget tugg. Men då var det ju detta med frivilliga.


Vad säger du Tyra om du först bara får hålla, och sen får du bära och sen tar vi några inkallningar - ställer du upp på det? Om jag tinar köttbullar?


Ok vi testar.....

Av Lena - 2 februari 2009 05:58

Att jag bara glömmer och förlåter, nej då lite ska du lida, du med. Men håll med om att du hade lite svårt att hålla dig för skratt igår. Jag hade i alla fall jättekul. Du kan ju inte begära att jag ska kunna lyssna på dig, hålla reda på två lösspringande femåringar och stila mig för husses kamera samtidigt. Och hoppa över en spark - men matte KÖP ETT HINDER förtusan. Nu får du faktiskt ta att jag hoppar snett, lägger mig, rusar upp i en snöhög, hämtar påsen med leksakerna och gör lite annat bus, visst var det kul?

Men visst gjorde jag rutan snyggt? Rakt in, ställde mig i mitten, stod blick stilla - det gjorde väl inget att jag väntade till 25:e försöket innan jag visade att jag kunde? Och du matte, varför klagar du att jag tränger på fria följet? Det är ju bara för att jag älskar dig så mycket.

Men jag var ju duktig och såg till att den där hunden på vägen försvann - det var väl bra? nehej, inte det......


Men du matte.... NU ÄR VI KVITT!!!

Din Bus-Tyra

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards