Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Lena - 11 februari 2009 19:58

Planerade träning ikväll med L men på bussen på väg hem sköljde tröttheten över mig som en flodvåg och jag ställde in träningen.

Tyra däremot hade inte drabbats av samma trötthet efter en tråkig dag med endast ena lillhussen som sällskap och tog ingen som helst hänsyn till att jag började känna mig sämre och sämre. Vad göra? Ja jag ska väl inte uppmana till tablettintag men det krävdes en djupdykning i medicinskåpet för att få mig på fötter igen och vi tog en liten inomhusträning.

Och vilken träning sen!

Helt perfekt, lite stannanden på olika sätt, från mig, mot mig, bredvid mig ja allt som bara gick. Tyra tvärfrös varje gång.

Sen position i höger, vänster, helt om svängar både åt höger och vänster. Lika perfekt det med, det märktes riktigt att Tyra ansträngde sig för att hålla positionen och extra mycket på att hålla koll på sin rumpa. Så jag utmanade ödet och plockade fram apportbocken, nja lite tugg blev det - inget oväntat men ändå mindre leklust och mer allvar. Tränade bara på ettans apportering, kör på så nu - tar poängavdrag på tävlingen  och satsar på att träningen får ha sin stilla mycket stilla gång.

Sen var det dags att visa lite freestyle för lillhusse och självklart utförde Tyra detta med glans - då detta är mer belöning än träning för henne. Och tillsist kombinerad sitt/stanna kvar och sökövning. Gömde godis i en toarulle, och la detta under en burk, en handduk över och detta på en dold plats och detta fixar jag medan Tyra får sitta i ett annat rum och vänta.

Lycklig Tyra letade efter en stund upp min installation men sen gick det fort så var godisarna uppätna och skräpet upplockat och överlämnat till mig.

En så duktig hund jag har!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards