Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Lena - 28 februari 2009 07:29

Vi är några som har hyrt "hundhuset" idag, en lokal i stan så att man får möjlighet att träna i värme, på varma golv och slipper ha en massa varma kläder på sig. Helt perfekt. Ännu mer perfekt är nog tillgången av kaffebryggare, bord och stolar så man får en möjlighet att sitta ner tillsammans och fika och ha trevligt en stund.


Men då man har möjlighet till träningsplats av detta slag gäller det att ta till vara tiden och planera sin träning. Tänkte göra det nu:


Platsliggning: Så tävlingsmässigt som möjligt, gärna med lite tjorv. Nog för att jag hoppas mina kompisars hundar är snälla och lydiga men vi behöver lite störning. :-)


Rutan: Bara några gånger för att befästa ännu mer.


Fritt följ: Kan ju Tyra exemplariskt, men tror det är bra att träna då det är ett nytt ställe med många dofter (vis av erfarenhet från ridhuset).


Dumrutan: Dvs sitt, ligg, stå under marsch men jag tänker inte vandra runt i en ruta utan varierar bara de olika kommandona under marsch.


Kommendering: Någon av mina vänner kommer att få kommendera mig och jag gör något helt annat. Tyra lyssnar väldigt mycket på tävlingledaren, misstänker att det var därför hon ställde sig på inkallningen i Jokkmokk, tävlingsledaren sa nämligen "framåt marsch" i stället för "lämna hunden". Och oavsett tävlingsledaren sägger rätt eller ej så ska Tyra lyssna på mig och ingen annan.


Sen får det räcka, vi har ca 30 min per hund och ingen idé att köra för mycket heller. Utvärdering kommer.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards