Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Lena - 13 februari 2009 12:26

I går var det dags. L på väg hit för träning, J kontaktad så nu skulle det bli av. Först vill J köra budföring med sina pudeldamer så tyra fick snällt stanna inne och vänta på sin tur. Under budföringsträningen kände jag mig trött, frusen och oinspirerad men kan något smitta av sig som Pudel-glädje? Tror inte det, så efter avklarad budföring hämtade jag Tyra.

Växlade mellan de moment i tvåan som inte kräver utsrustning, dvs fritt följ, inkallande med ställande, läggande och fjärr. Allt gick som en klocka och de tråkiga positionsträningarna har gett resultat.


Tränade även "sitt" på alla möjliga sätt för att riktigt befästa det, eftersom "hopp-sitt-hopp" har strulat och Tyra har lagt sig i ivern.


Sen passade jag på att träna platsliggning med störning men bara korta stunder då det var ganska kallt.


Ja beter sig Tyra så här nästa lördag är jag väldigt lugn.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards