Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Lena - 4 februari 2009 20:52

Jag är helt slut. Och vissa saker fick vi ju till. Du slutade att lägga dig efter hoppet utan satte dig så fint så fint, du gick till sist in i rutan - helt perfekt och din linförighet var helt underbar idag Tyra, trots att jag var så elak och tvingade dig att gå över apporterna.


Sen var det väl lite väl mycket oljud från dig, du är väl ingen pip-schäfer? Du brukar ju vara knäpptyst. Och lite dumt var det väl att skrämma Rocky, han som är så söt och snäll. Inte lika lätt att skrämma lea, eller hur? Nej där åkte du på motstånd - och förvånad blev du. Lägg av med de där dumheterna, det tar bara en massa energi från både dig och mig.


Men jag är helt övertygad att dagens bästa stund var när du fick springa budföring. fast jag säger som L, "att vara så glad över att bara springa fram och tillbaka?".


men i morgon fortsätter vi. Då blir det ännu mer träning och då går det ännu bättre.


Din Matte

Av Lena - 4 februari 2009 11:29

Visst var det en mysig promenad i skogen vi hade. Tyckte du om alla pinnarna du hittade och tuggade på? Var det skönt att rusa fram som en furie så att snön yrde? Var godisarna du fick goda?


Jag tror minsann du uppskattade allt. Varför skulle du annars göra så perfekta inkallningar? Snyggaste ingångarna någonsin och tvärstopp på stanna-kommandot, förutom bromsspåren då :)


Och du måste ha förlåtit mig också, varför skulle du annars ligga platsliggning då det kommer en hanhund skällandes förbi dragandes på en spark och sin matte. Han var bara tre meter i från dig och du låg så snällt. Men hade jag varit matten skulle jag nog inte ha fullt så lång lina, tur att han tyckte det var roligare att dra än att leka med dig.


Nu är det inte många dagar kvar till tävlingen och jag är full av hopp och förväntan, och visst ska vi fixa det - du och jag Tyra.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards