Alla inlägg den 6 september 2010

Av Lena - 6 september 2010 13:02

Skrivbordet städades idag, jag tror inte en sekund på att ett skrivbord speglar ägarens inre och så rörigt som det var så är det nog att föredra tomt än som innan.


Då måste ju bloggen snyggas upp lite också. Kommer att återgå till en blogg, Hundigt tas bort så i fortsättningen kommer denna handla om ALLT jag har lust att skriva om. Det där med en ny hemsida har jag lagt ner, kanske kommer en dag då det finns en mening med en men inte idag, inte denna vecka.


Däremot ska jag försöka vara lite flitigare att lägga in bilder. Någon kamera har jag inte skaffat mig, kommer alltid något annat som jag hellre vill ha de gånger det råkar finnas lite pengar i plånboken. Får lösa det med halvtaskiga mobilbilder så länge och låna makens kamera då och då.


Just nu försöker jag landa efter helgens begivenheter, att "vår" lilla förening fick så stor plats i den lokala tidningen trots all fin-kultur i lördags är kul och positivt. Pappa hade gillat det, han skrattade ofta gott åt "förståsigpåarna" som gick med snörpig min och ansågs sig se det "gömda budskapet" i hans tavlor.


Och stämmer inte nedanstående in på hundfolk, ja då vet jag inte vad...


"Kultur kan definieras som livsmönster t.ex språk, konst, värderingar och institutioner hos en population som överförs socialt från generation till generation. Kultur har kallats "levnadssättet hos ett helt samhälle". Som sådant inkluderar det beteendemönster, seder, klädsel, religion, ritualer, lekar, normer för lagar och moraliska system, liksom trossystem och konstarterna."

ur: Wikipedia.se

 

Nu laddar vi inför nästa helg som innehåller en roadtrip, god mat, trevligt sällskap och förhoppningsvis en och annan vinst.


Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards