Alla inlägg den 13 september 2010

Av Lena - 13 september 2010 07:00

Runt halv åtta på lördagsmorgonen började färden mot Pajala. Jag, Annalena, Tyra och Einar hade tänkt oss en roadtrip i för mig outforskade trakter varvat med god mat och lite hundtävling.

Det blev inte riktigt som planerat - det blev så mycket bättre!


Vår interna tävling - vem får flest diskningar ändrades snabbt till vem får tre godkända resultat (minst 70 poäng) och med det uppflytt till nästa klass - svar: BÅDA TVÅ.

Tyras poäng blev de smått otroliga, 93, 96 och 98! av hundra möjliga.


Inför start det tredje "loppet" - 98p - loppet     
Foto: Annalena Nilsson


Under detta lopp kände jag att nu är vi tillbaka på banan igen - tävlingsbanan! Foto: Annalena Nillson  


Vårt vandrarhemsrum med sovhytter blev en fullt utrustad tvårumslägenhet - till samma pris.


Vädret var vackert, alla människor trevliga och maten - ja maten var underbar. Både den lyxmiddag maken stått och lagat åt oss på fredagskvällen och den frukost hotellet erbjöd - och då åt vi inte ens våfflorna med grädde och sylt. Snickarbackens frukost var bättre än det julbord hotellet i Övertorneå erbjöd en december för ett antal år sedan - och garanterat mycket billigare.


Denna helg blev en nystart för mitt hundägande, hundtävlande, kurshållande och mitt liv rent allmänt. Nu hemma igen kliar det i fingrarna att få sätta igång med allt som planerats i helgen och jag längtar efter att få iscensätta alla idéer som kommit upp.


Detta, Annalena gör vi om!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards