Alla inlägg den 25 september 2010

Av Lena - 25 september 2010 07:58

Jag har för vana att stoppa undan vinterkläderna på våren - ja så gör väl de flesta, dock så gör jag det oavsett klädernas skick. Tvättar upp nötta, trasiga, för små kläder för att sedan då vintern åter dyker upp få slänga en hel del och i panik rusa runt i affärerna. För vinterkläder säljs i augusti och har tagit slut i oktober/november då de behövs. Detta gäller då barnen i familjen. Själv återanvänder jag mina kläder år efter år efter år. Men i våras tänkte jag NEJ inte ett år till NU kastar jag mina kläder så MÅSTE jag köpa nytt till hösten.


Ångest ångest ångest fattar ni vad jackor kostar??!!!!! Svindyra!!!! Och mössor, flera hundra för lite garn!!!! Och så ska man ju hitta det man gillar, det ska vara varmt och bekvämt, snyggt och praktiskt. Börjar inse varför jag klarar mig med En garderob - jag gillar inte att köpa kläder till mig själv.


Men så frös jag om öronen i förrgår så en mössa var en nödvändighet. Tvingade mig in i en sportaffär där ett gäng alldeles för långa smågrabbar (visst är ungarna längre numer?) stod i värsta Naomi Cambellstil och provade mössor, JAG GER UPP!! Men dottern som hade hittat en sittplats vägrade röra på sig så jag gick lite slentrianmässigt runt i butiken och där var den - JACKAN!!! och relativt billig, snygg, bekväm och (lyssna nu mamma) varm och går nedanför rumpan.


Mössa då?? Jo i en annan affär till ett betydligt bättre pris. Nu Kung Bore är jag redo!! Kom an bara....


Oj då, slängde visst skorna också!




Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards