Alla inlägg under oktober 2010

Av Lena - 6 oktober 2010 14:15

Just nu är en sådan stund.

  • Jag har sökt fyra jobb, alla intressanta på ett eller annat sätt. Så nu är det bara att hoppas.
  • Dottern är lycklig och har "ett ganska fullspäckat schema den här veckan" (hennes egna ord till kompisens mamma då denne undrade om barnen skulle leka någon dag)
  • Tyra har fått träna idag, och förutom att det var lite väl kul att rusa till Viktor (vem kan motstå en kille med en gul pip-banan) då och då skötte hon sig utmärkt och vi tränade långa serier av moment. Bra till planlydnaden såväl som rallylydnaden.
  • Sen kan jag rapportera att Någon har börjat oroa sig lite för vad som händer i omvärlden och det tar vi som ett tecken på att det börjar gå åt rätt håll.

Snart ska dottern hämtas och sen väntar Styrke Gympa för mig, har laddat med kanelbullar så det ska nog gå bra.


Hoppas bara morgondagen blir lika bra...


  

och en liten bild, för det var visst någon (en annan) som gillade bilder.....

Av Lena - 6 oktober 2010 10:11

skulle vara ganska trevligt, att hinna andas, både ut och in, reflektera och sen ta nya tag. Men så är det ju inte här i livet - allt bara snurrar på fortare och fortare. Just nu är jag inne i "vi löser problemen då de dyker upp - om jag har tid" - jag gillar inte det. Det stör mitt ordningssinne och jag hinner inte ens planera - fatta!!! Jag hinner inte PLANERA!!!


Ändå vill jag ha mer att göra, jobb står fortfarande högst på önskelistan och idag har det skickats ansökningar åt vitt skilda håll och så lär det ju fortsätta. Måste komma igång ordentligt med Tyra, jag skäms just nu och lider av dåligt samvete. Vi tränade faktiskt igår och det var så kul. Riktig regelrätt planlydnad under största koncentration både från mig och Myran och med ett gäng järnvägsarbetare som publik. Jag och dottern har en massa projekt på lut, lerfigurerna ska målas, vi ska göra en "kristallkrona" av en cykelfälg och få färdigt  på hennes rum. ja just det - få färdigt, vi har snart bott här i ett år och har ännu inte beställt tapetsering vilket innebär att vi ännu inte fått upp saker på väggarna.


Men om jag ska göra en kortsiktig planering så ska jag och M ta med våra tokar på en kombinerad promenad och träningsstund i höststormen, jag ska testa styrkegympa på gymmet och laga en fläskfilégryta, dottern ska dansa och så ska vi fortsätta våra studier i Inkaindianernas liv och undergång - bra med vetgiriga barn. Maken arbetar och sliter som vanligt.


Ja så kan det vara ibland...

Av Lena - 4 oktober 2010 17:06

Måndag: Kycklingpaj med grönsaker och fetaost.

Tisdag: Svamprisotto

Onsdag: Fläskfilégryta med pressad potatis

Torsdag: Nordafrikansk tomatsoppa och raggmunkar

Fredag: Hamburgare och Pommes Frites (oj den var nog lite mer till Håkan)


Vi saknar er båda!!!

Av Lena - 3 oktober 2010 18:46

Upp och ner vänd dag igår och då hade jag hunnit blogga innan kulmen nåddes. Stressig morgon och iväg till bussen, hade ju kollat att den skulle gå kl 9:05. Den kommer ju inte, väntar och väntar - kollar listan igen jo lördag 9:05! SKIIIIT! det är ju söndag idag.

En räddare i nöden svarar i telefonen - Tack Isabella och jag är framme i tid. 9 människor och 9 hundar skulle komma att göra min dag. Fick grepp om alla ekipage och kunde råda dem och visa dem så att samtliga gjorde något framsteg. En härlig grupp med humor och en kämparglöd utöver det vanliga, hundarna låg som döa sillar när kursen var slut, och jag misstänker att en och annan matte eller husse är ganska trött i kväll också. Jag fick en applåd - den första i kurssammanhang och den tänker jag leva länge på - den värmde gott.


Sen fronta saker och ting och med gemensamma krafter ska vi nog kunna fixa det mesta. Och en strimma hopp om välmående för vår vän blev pricken över i:et denna söndagseftermiddag. I morgon börjar en ny vecka, den ska vi möta med tro på livet, hopp om förändring och kärlek till våra medmänniskor - för de finns där - när man behöver det mest!

Av Lena - 2 oktober 2010 21:09

inte jag, inte nu. Livet är som en berg- och dalbana och går i karusellfart. Morgonen började bra, mådde förhållandevis riktigt ok, hela familjen tog sig till gymmet och jag orkade faktiskt betydligt mer än vad jag trodde. Hem för lunch och sedan avfärd till farmor och Janne, med fungerande bil - trodde vi... blev att vända och dottern lärde sig ett antal nya svordomar - tur att hon inte börjat praktisera sina lärdomar än i alla fall. Skön promenad i skogen med galen Tyra och materialsamlande dotter. Hem - och löften, hot och skrämseltaktik fungerar icke... Maken bakar knäckebröd, jag tar en dusch, dottern bygger en skog. Middag - hela familjen, ja samma som på gymmet äter sig proppmätta och stinna på knäckebröd, kryddsmöret var en höjdare på kött såväl som bröd. Bolibompamys och telefonsamtal, usch känns inte bra och ganska oroligt - önskar man kunde trolla, lugna, bota och spöa några väl valda politiker på en och samma gång, tyvärr så är man väl bäst på att oroa sig.

Idioter poppar upp, vet inte om jag ska vara glad att jag slipper dem eller förbannad för detsamma... tror jag struntar i det, häller upp ett glsa vin till och slutar blogga för ikväll, för snurrigare än så här vill ni nog inte ha det - men livet är inte rakt det är som en berg- dalbana och just nu går den i karusellfart...

Av Lena - 1 oktober 2010 15:22

Just nu för jag en kamp, en kamp mot en envis huvudvärk som varken vill ge sig eller brista ut i ett rejält migränanfall. Lite som Hortonsanfallen - kommer och går, men aldrig så farligt så jag anser mig ha anledning att tycka synd om mig själv, men rätt så outhärdligt i alla fall.


Allt sker på ren vilja, jag vägrar ge upp.


Det händer och sker så mycket just nu så jag har inte riktigt tid att känna efter heller. Mycket som ska göras, mycket att fundera över och så saker man inte riktigt har makt över men ändå inte vill släppa.


Sen så är det ju fredag, vill mysa med dottern och äta popcorn i stället för att stänga in mig i sovrummet och släcka lampan. Vill ju äta tacos med resten av familjen och inleda helgen på ett bra sätt.


Och så händer det ju roliga saker - svägerskan borde bli bilmekaniker, hon var väl närmast när det gällde Röda Fordens tendens att lägga av då och då. En slang är bytt och nu hoppas vi att ÄNTLIGEN få besöka Farmor och Janne, vilket är så länge sedan sist. Hundar och framför allt hundägare ska drillas i koppelträning, funderar hur jag ska lägga upp det, hur det än blir så blir det knappast så som deltagarna tror. De lär få slita hund (ja den var dålig jag vet - skyller på huvudvärken).


Avslutar denna fredagsblogg med att skicka en krya på dig hälsning till Herr N. Hoppas du snart är på benen igen.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards