Alla inlägg den 5 november 2012

Av Lena - 5 november 2012 07:47

Det håller jag verkligen med om, och i alla lägen är det kanske inte rätt att framhäva sig själv men nu tror jag att jag sett allt i den här världen.


Åter till Facebook, mötesplatsen i Cyrbervärlden som kan vara så bra till så mycket men den är också upphov till många otänksamma uttalanden, ja det är väl lätt att skriva när man egentligen inte behöver stå för vad man skriver (bara att radera om folk blir lite för irriterade).


En tråd, där hundmänniskor med samma intresse lägger upp bilder på sina hundar (och så ska alla säga att de är såååå fina), kan ställa frågor till de som förhoppningsvis vet mer (och då är det alltid någon som ska idiotförklara någon annan för att den inte vet samma sak som den första), och bara uttrycka sin åsikt.


Det senaste: Någon är upprörd för att "man" bara skriver sin egen hunds resultat när man varit på utställning, tydligen är det fel att "framhäva sig själv". VA??????? Ska inte jag få skriva att det gått bra för min hund, vara glad för det och sen sitta och invänta gratulationer från alla håll och kanter? (Trodde Facebook var till för sånt??? Hylla och tycka synd om). Nä jag måste tydligen vara "ärlig" och tala om hur många hundar min hund tävlade mot, vilka som var bättre och sämre (med namn, titlar osv osv) annars är jag oärlig mot mina mot och medtävlare..... hm????


Om jag som hundägare åker på utställning med min hund, det går i mina ögon bra så har jag all rätt att vara stolt över det. Lika väl som alla andra hundägare. Det står alla fritt att skryta om sina egna bedrifter. Så varför måste jag hålla reda på alla andras resultat för att få vara glad över mina egna?


Lite löjligt blir det ju... ungefär lika löjligt som när uppfödare framhäver inofficiella resultat och "glömmer" skriva att det var en inofficiell utställning, ingen auktoriserad domare och hunden var ensam i rasen utan kommer endast i håg att hunden blev BIR (Bäst i rasen), och gärna skryter om det i valpannonser och på hemsidan.... ja lika löjligt och än mer vilseledande.


Nu fattade säkert 98% av mina bloggläsare inget av det här inlägget men kontentan är att jag kommer att skryta över Peppes varenda framgång oavsett det är politiskt korrekt eller inte. Och skäms gör jag inte heller.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards