Alla inlägg den 18 november 2012

Av Lena - 18 november 2012 22:36

En helledig helg, den sista på länge.

Fredag - då skulle det städas (och hur det gick, det vet ni)

Lördagen började med stora ambitioner om städning och sen ett massivt frossande i godsaker, god mat och vin...

Så smällde det till, bokstavligen. En smäll ( ja det smäller i huvudet) och jag var däckad - MIGRÄN!


Akututryckning till apoteket - varför är medicinen alltid slut när man behöver den?


Tryckte i mig triptaner i massor och kämpade mig genom Röda Korset, helghandling och lördagsfika på COOP. Hemma började det släppa men vinet vågade jag mig inte på, gomaten ville jag inte riskera att återse i mer flytande och mer illaluktande form så det blev enklare mat och julmust i stället. Nu förvandlade maken den enklaste maten till en festmåltid och allt fick stanna kvar så det blev riktigt trevlig i alla fall.


och nej ingen städning...


Söndag, då var en efterlängtad tur till Farmor planerad. En 9 åring skulle uppvaktas och jag hade storslagna planer på spår med Peppe. Tyra som varit krasslig vågade vi inte utmana för mycket (allergisk reaktion på oljebehandlade tuggben vet vi nu) så blev det en skogpromenad så att de bara fick vara hundar. Jag och maken fick lite avstånd mellan varandra och Tyra tog självklart tillfället i akt och körde några frivilliga rapportskick, lille Plutt som förövrigt firar 9 månader idag, hakade på och sprang egna skick för allra första gången. Vilken målmedvetenhet - trots att han mötte Tyra på halva sträckan så gav han henne inte ens en blick utan fortsatte till mig precis som han skulle, det är mattes prins det.


Fika och så hem. Då satte städivern i gång och det blev i alla fall acceptabelt här hemma. Mattor har lagts in, och jag känner mig jättemodig. Men de går ju att tvätta om det skule hända en olycka.


I kväll fick jag min gomat - makens Pizza och mitt vin. Byggde sen en hästhage av ätpinnar och dottern var mycket nöjd med resultatet.


Och så avslutar jag helgen och ser fram emot en ny spännande vecka.



Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards