Alla inlägg den 19 november 2012

Av Lena - 19 november 2012 08:05

Julplanerna är gjorda och det blev enkelt.

Dagen före julafton - Farmor

Julafton - hemma, ALLA är välkomna men meddela torsdagen före julafton ifall ni tänker komma.

Juldagen - har vi bjudit in oss på middag hos Bella och Tore

Annandagen - vila!


Men att komma fram till detta var inte så lätt. Det finns så många alternativ  och så många man vill vara med och kanske känner att man måste ta hänsyn till. Och när familjer inte ser ut som familjer gjorde förr - när man hittade på julen. Då blir det inte särskilt lätt.


Men tänk så finurligt, jag råkade kika i en almanacka och då såg jag att året faktiskt har 365 dagar (366 dagar ibland om man har tur) dvs 365! dagar då man kan umgås, träffas och ha trevligt. Och SÅ stor familj har inte jag så att dagarna inte räcker till - lite mycket jobb kanske men det har jag ju löst med att tvinga vissa delar av familjen att gå kurser så då får jag ju träffa dem i alla fall.


Så snälla ha inte dåligt samvete om ni inte hinner åka till mormor, farmor, faster, kusinen, kusinens mosters ingifta mans barnbarn och allt vad det kan tänkas vara, just på julafton. Året har 365 dagar och är det någon gång man ska ta det lugnt och rå om sig själv så är det väl just på julen.


Förresten ni har väl en VIT-jul hos er!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards