Alla inlägg den 27 november 2012

Av Lena - 27 november 2012 07:39

Pratade med en närstående familjemedlem häromdagen (ja det var mamma) om innehållet i olika bloggar. Mamma föredrog de som skrev "allmänna" inläggen, tog upp saker som händer i samhället och gärna såg på dem med ett kritiskt öga och lite humor samtidigt som självironin lyser genom hela inlägget. Och ja visst de är roliga att läsa, och det är himla kul när man själv får till ett sådant inlägg. Jag för min del gillar personliga bloggar, som visar upp ett normalt vanligt liv, eller rättare sagt att vi alla har samma skit att ta hand om och att vi alla har våra lyckliga stunder. Dagens kläder, fina bilder på genustänkkläddabarn och mammor i klänning och förkläde (ja av någon anledning brukar de gå hand i hand) går bort, eller FETbort som man tydligen uttrycker sig idag, eller var det i går?


Om jag kollar på mitt eget bloggande, vad styr mina inlägg? Jag tror det är hur mycket jag har omkring mig. Är det mycket med mitt och familjens då blir det mer "dagbok" vad vi gjort, gör och ska göra. När jag har mer tid över, tid att ta in omvärlden -då råkar man ju på ett och annat att störa sig på och då blir det mer allmänna, kritiska och förhoppningsvis roliga inlägg. Som läget är nu har jag absolut noll koll på omvärlden, jag vet att Obama vann presidentvalet och att det stormat runt SD men sen är det stopp. Hela mitt liv kretsar runt jobbet och familjen. Då går världen bort och ni får läsa krystade inlägg som det här.


Som egentligen bara är ett inlägg för att jag misstänker att det finns någon i alla fall som vill läsa.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards