Alla inlägg den 20 november 2012

Av Lena - 20 november 2012 22:39

Det är väl kanske det här som är företagandets baksida.

Kom hem halv tio på kvällen och så ska man varva ner. Är trött och längtar efter att få lägga mig men det kryper i kroppen. Två kurser sitter kvar i kroppen och måste ut innan jag kan somna.


Varför kan folk inte gå kurser på morgnarna i stället?


Familjen har lagt sig, valpen tycker att jag ska göra lika så - kan inte förstå varför jag sitter uppe och protesterar högljutt. Normalt är jag ju nästan före 9åringen i säng.


Sen är jag upprörd. Eller less - får man tycka illa om barn? I min värld ska man skylla barns tillkortakommanden på de vuxna men när ett barn aldrig upphör att vara elakt - får man inte bli less åtminstone.


Fast egentligen är det väl mest synd om det här barnet. Som inte får lära sig hur man uppför sig, hur man är en bra kompis och att man retar inte andra.


Fast så kan jag inte tänka just nu - nu är jag bara less och ledsen, för att min lilla flicka var ledsen i kväll och jag inte kan skydda henne mot världens alla orättvisor. Fast det känns ju ganska lägligt att det är utvecklingssamtal på torsdag. Det är ju också en grej.... vi fick hem dotterns omdömen. Fina rakt igenom men inte ett enda ord angående den sociala kompetensen. Varför inte? Det är ju nog så viktigt om man ska klara sig i dagens samhälle. Och de som inte har den per automatik - de behöver hjälp. För det går inte att komma ifrån, det spelar ingen roll hur bra du är i matte, kan du inte tala för dig, marknadsföra dig så får du det svårt att få ett jobb.


Kan du inte visa en social sida kommer alltid någon titta snett på dig - hemskt eller hur, men än värre för de som aldrig får chansen att lära sig - de är inte det minsta hjälpta över att världen BORDE vara på ett annat sätt.


Nä nu fladdrar jag i väg- kanske bäst att sova ändå.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards