Alla inlägg den 17 november 2012

Av Lena - 17 november 2012 08:10

och inte har jag städat.

Fredagar är min stora städardag, då 13:30 hemmet ska vara skinande rent och den rena tvätten ska ligga snyggt vikt på sina hyllor och jag kan hämta hem dottern för mysig kvalitetstid tillsammans.

I går kantades förmiddagen av "måsten", ett samtal här, ett mail där, en hund skulle ut och en kompis ringas (var väl inget måste men genererade i tre kursanmälningar och framförallt en mycket trevlig pratstund.)


och sen kom maken hem på lunch. Allt jag hade lyckats prestera var en bunt ren ovikt och lätt fuktig tvätt.


Ja men skam den som ger sig och jag gav mig på badrummet (tänkte börja där det är som värst), städade, skurade och fejade samtidigt som systerdottern satt i köket och pluggade under mig stenhårda bevakning, hon ber nog knappast moster om hjälp igen. 13:20 får jag panik - dottern ska hämtas och inte ens badrummet var klart.


Hämtar hem dottern, gör klart badrummet och sen är det bara att börja med middagen (då har jag även rastat ett antal hundar, fixat mellis och fördjupat mig i muskeluppbyggnad).


Maken kommer hem och frågar lite försynt: "Har du städat? För i så fall har Peppe varit väldigt elak mot dig"


Tittar på hundhåret, resterna av de sönderslitna hundleksakerna, den demolerade fårskinnsfällen, dammet, skräpet, alla halvtorra kläder och suckar.


Gissa vad jag ska göra idag!


Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards