Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Lena - 2 augusti 2009 19:08

Siri och jag. Vi ska på lapplandssemester och vila upp oss några dagar. Vi har lånat "mormors" stuga vid älven där har vi tänkt få ha det bra, bada och bli uppassade av husse och matte. Kul att Siri följer, hon är så bra på att vakta (ni skulle se hur cyklisterna i byn flyr när monstermopsen sätter igång) så jag får verkligen semester.


Annars har det inte hänt så mycket, igår var jag riktigt trött, vilade hela dagen. Idag var vi hem till Siri ett tag, jag och Beata tog nya tag med våra hemliga gångar under hundhuset men nu var det husse som satte stopp för våra nöjen och bar dit ännu fler stenar. Matte hade snack med sin langare som tydligen rekommenderade hemska lukter mot huvudvärken, ja jag tyckte det de satte i "gammel-mattes" hår luktade illa och sen såg hon inte riktigt ut som vanligt heller, men matte sa att det var snyggt... men vad i hela friden är det för fel på grått??? är inte jag snygg???


Matte och lillmatte åkte på vattenfest (lät kul men jag och Siri fick inte följa med - blääääää) och vi slappade med husse.


Nu måste jag avsluta för jag och husse ska ut och springa, måste ju visa de där jokkmokkarna hur en vältränad hund ser ut... och så måste jag ju rasta husse så han inte blir allt för slö så här på semestern. Får se om jag smiter till "moster" och bloggar någon dag, i stugan finns inte ens färgtv.


Hundpuss från Tyra

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards