Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Lena - 10 augusti 2009 18:27

Foto: R Ekman

I går var det ett rejält åskväder här i byn och det resulterade i en rejäl Yatzy-match som jag förlorade...konstigt...

Men idag har det nästan dundrat värre än i går. Lite less på lägenheten, gården och byn i största allmänhet ringde jag hyresvärden för att kolla om de ändå inte kunde kasta ut någon i någon lägenhet i stan. De hade inte den minsta lust med det så jag tänkte lägga ut en annons på blocket: Hyresvärd bortsänkes... men då maken tyckte det var lite väl makabert så tänkte jag nöja mig med att annonsera efter en lägenhet istället. Men kollade ju mailen först (har ett lätt beroende) och OJ OJ OJ vi hade fått drömlägenheten!!! Kort historia ännu kortare, vi har tittat på den nu och beställt kontrakt. Nästan som om man skulle köpa en lott. Nu ska vi bara hitta någon som vill ha vår lägenhet till den första november, intresserad någon? 4-5:a söder om Luleå, 2:a våningen med stooooor balkong, underbar förskola 5 min gångväg bort. Tvättmaskin och torktumlare i lägenheten och garage med kallförråd (ingår i hyran). Hundvänligt område! - Tyra flyttar ju :-)


Nej nu ska här röjas och studeras ikea-kataloger i två månader. Helt underbart.


ps. Bilder från semestern kommer då jag får lite tid och inspiration.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards