Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Lena - 14 augusti 2009 18:52

Dottern var på ett första besök på fritids idag. Väldigt nervöst, när vi stannade bilen utbrister hon "JAG VILL INTE TILL FRITIDS IDAG". Men hon följer ändå med och en gullig liten tjej, som max ska börja trean visar oss vägen till en vuxen. Blir barnen så duktiga, artiga och tuffa på den skolan så är jag redan nöjd.


Sen var blygheten borta, det lektes med djur och ritades. Sen skulle hela gruppen gå till det sk rörelserummet för en liten hinderbana med bland annat höjdhopp. Mycket roligt och en massa spring i benen for ut.


När vi ska åka utbrister dottern åter igen men denna gång var orden och tonfallet annorlunda:


"JAG TYCKER OM DEN HÄR SKOLAN, DEN ÄR BÄTTRE ÄN ----SKOLAN (DEN I BYN), HÄR LYSSNAR DE VUXNA PÅ BARNEN"


Egentligen hemskt att höra, med tanke på att hon följt sina dagiskompisar på deras inskolning på ovan nämnda skola, men skönt för oss som tagit detta beslut.


Sen kan jag meddela och då främst Storebror, nu är du borta från tronen: "mest galet under en vecka", hans deodorant i stället för hårspray i håret under en vecka är slaget, av paprikapulver istället för kanel på gröten i en vecka, vem den nya kungen är,,,, ja det avslöjar jag inte... men han ska inte klaga på maten någon mer gång, för smaklökar kan han inte ha!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards