Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Lena - 3 oktober 2012 09:04

Så är livet.

Igår var ingen bra dag. Hade planen att få bort tvätt, ett rent kök och ett rent badrum. Pyttsan - efter 8 maskiner tvätt var jag färdig, totalt färdig. Paniktur till apoteket, in på makens jobb och tryckte i mig medicin modell ganska stark och en halv liter cola och sen hämta barn. Eftersom dottern skulle ha kompis med sig hem och vis av erfrenhet så vet jag att det kan bli ganska högljutt (barn måste få leka) så var det bäst att medicinera sig.


Hemma och efter att ha utfodrat barn tog jag en halvtimmes vila och sen satte jag i gång i köket... hann med fönstret och hyllan med kokböcker och hushållsmaskiner. Sen var det bara att laga mat, städa undan och fundera på om jag skulle fortsätta.


Men så bra Facebook är, matten till Peppes buskompis var gräsänka och sysslolös. Så vi mötte upp dem för en lekstund och sen fika här hemma (som snälla maken åkte iväg och handlade). Oj vad grabbarna lekte, ändå var de tystare än två 9 åriga barn   . Tyra tyckte att Janson skulle sitta i hallen och vara tyst om han nu nödvändigtvis skulle vara i hennes hus. Så Tyra fick en vilostund i sovrummet, och var nog ganska nöjd med det.


Så en jobbig dag slutade toppen bra och dagens dag börjar lika bra, med fika med Anna-Carin...


Ha det så bra!

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards