Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Lena - 25 oktober 2012 08:25

Har du Facebook? Jag har det, jag gillar FB och för mitt företag är FB ovärderligt.

Men jag blir så less och kräksjuk på alla substanslösa plattityder som folk skriver, delar och gillar.


Det kramas hit och dit, skickas styrkekramar här och där. Och det kan väl vara ok, om det ligger något äkta bakom. Om den som skickar den där kramen till den som har det förjävligt just då (och varför skriver man om det på FB förresten???) menar det och mer än gärna skulle ställa upp på riktigt också.


Nu är ju inte det värst, man får vara glad att någon har tagit sig tid att skriva ett litet *kram* och trycka på enter i alla fall.


Det jag stör mig mer på är alla visdomsord och fina citat om att vi ska älska varandra, djuren och allt som finns på och utanför vår jord. Hm... betyder det att den som lagt upp det älskar precis alla? Skulle inte tro det. Vi är människor allihop och vi har våra fel och brister och vi älskar INTE alla. Nä någon vill bara vara politiskt korrekt i en värld som inte finns, dvs fb-världen.


För det är så enkelt, lägg upp en fin bild med fina ord och känn att "nu har minsann jag bidragit till en bättre värld",skicka en litet *kram* på en sida i cyberrymden och du får stärka ditt ego med att du gjort någon glad... för vem gör vi det här egentligen? Läs Canis hundböcker, läs de vetenskapliga kapitlen (ja du behöver inte ens ha hund) de har slagit huvudet på spiken - de vet - VI ÄR ALLA EGOISTER, vi gör ingenting som vi inte har någon egen vinning för, medvetet eller omedvetet. Sen att någon annan blir hjälpt av vår egoism, det är bara ett plus i kanten.


Publicera era citat och kramar, varsågod men inse varför.... ni vill må bra själva!


Nä jag är inte bitter idag, jag har bara tänkt lite för mycket eller så är det som Morgan Alling säger.

Vi alla är Puckon - och då är ju jag också ett   



Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards