Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Lena - 5 oktober 2012 09:11

Nu har vi snart en lokal. Visserligen íngen jättestor, ny, modern uppiffad anläggning men vi har en lokal.

den är precis vad vi behöver och mäktar med. Vi tror oss ha råd och har vi inte det så är det ingen katastrof för privatekonomin. Vi har inte kastat oss huvudstupa ut i det okända, nä vi har mark under fötterna även om vi nu måste jobba hårt för att få det att bli bra.


Vi har en början. Vi har en toalett och en kaffebryggare och då kommer man långt   


Snälla människor har tömt sina skåp på glas,muggar och tallrikar för vår skull. Två företag i staden har skänkt jättefina möbler, finare än vad vi ens vågat drömma om så här i starten. Släkt och vänner hejar på och stöttar - vad kan då gå fel?


Det är så kul, jag svävar på små moln och ser alla möjligheter tak över huvudet ger. Inga vantar som är i vägen när man ska belöna snabbt eller klicka. Inget regn som irriterar och stör. Tryggt och säkert. Vi stör ingen annan. Och vi kan sätta oss på vanliga stolar och dricka vårt kaffe. Sen utesluter ju inte detta utomhusverksamhet, nej det kommer i fortsättningen vara en av mina hörnstenar i företaget, det är väl klart att hundarna ska vara ute... men ett tak och värme gör allt lite lättare.


Jag får ett riktigt kontor, jag ser framför mig hur jag sitter där och jobbar, inga hemma-måsten som pockar på uppmärksamhet, utan bara ett gäng mysiga dagishundar som sover lunch och en trevliga kollega att byta ett och annat ord med... och så en kaffebryggare   .


Så fort kontraktet är påskrivet kommer det bilder här i bloggen.....

och råkar någon ha ett par kaffemuggar till över så......

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards