Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Lena - 24 oktober 2012 08:01

Idag ska jag inte skriva om jobbet, lokalen eller hundkurser. Jag ska inte heller förfasas över något och komma med pekpinnar. Jag ska inte heller vara ironisk så att ni kan missförstå något utan helt enkelt rapportera om Peppes och mina framsteg.

Så detta inlägg är väl främst till Carina, Tina och Eli men självklart får ni andra läsa också.


Rumsrenhet: Peppar peppar... någon nattlig olycka då han hunnit tömma vattenskålen före Tyra och lite glädjestänk när han blir sådär superlycklig över något men annars så..... vågar inte riktigt säga mer.


Socialträning: Mörkret kan vara läskigt men också spännande. Det mesta möts med en försiktig nyfikenhet och SKA undersökas till varje pris. Låter jag honom fixa det själv så går det jättebra. Behöver sällan mitt stöd. Översocial när det kommer till människor och väldigt bra när det gäller hundar. Läser av dem direkt och anpassar sig exakt efter deras önskemål. Men tar ingen skit heller, säger ifrån när det inte är ok. Och då lyssnar de på honom även äldre hundar.


Balansträning (får en egen rubrik): Han är ju inte klok, det går ju inte att gå med honom på stan. Varenda trappa, mur, stolpe osv ska det balanseras på. Glädjen när han upptäcker en gallertrappa är total. Jag har skapat ett balansmonster   


Koppelträning: Läs ovan och gissa själv.


Lydnadsträning: Allt som går fort går perfekt, allt som är stilla går fort. Spiralfjädrar under fötterna och alltid beredd på nya saker. Men så rolig att träna med. Man skrattar både med och åt den lilla Plutten. Men någon debut vid 10 månaders ålder - ja det kan jag bara glömma (var i och för sig inte mitt mål heller). Detta är en kille som kommer ta tid på sig att mogna. Och inget fel i det, en hund måste tillåtas att vara valp.


Avslappning: Läs ovan och gissa själv   


Sen är han ju finast, mysigast och snyggast i världen men det vet ni väl redan.


Återigen tack för att jag får äran att förvalta den lilla parveln även om han redan gett mig ganska många grå strån på skallen.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards