Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Lena - 29 oktober 2012 07:33

och så kan vi ju bara inte ha det. Bäst att blogga så alltblir som vanligt.

Eller det är det ju inte, för jag är i Jokkmokk. Sitter vid mammas köksbord, i mammas kökssoffa, dottern ligger i mormors soffa och tittar på mormors tv... som hemma fast borta med andra ord.

Vi har semester, dottern, Peppe och jag. Eller... jag ska ha kurs tre kvällar så helt semester är det väl inte, men roligt i alla fall. Och så slipper man diska närman är hos mamma - man får helt enkelt inte. Min mamma är den enda människa på denna jord som tar det som en ytterst personlig förolämpning om hon inte får diska.


Laga mat får jag dock gör hur mycket som jag bara vill.


Peppe gillar Jokkmokk, här är det snö, massa träd och trevliga gubbar som man möter på morgonpromenaden. Kallt är det också -18 grader, men det bekommer inte Plutten ett dugg. Han är överlycklig över snön och alla träd så kylan hinner inte ens fastna i krullet - i så fall det enda som INTE fastnar.


Den lilla filuren har ju hjälpt till att skura, bygga och måla i lokalen och i fredags badade jag honom innan den förestående resan. Jag tror han gjorde minst hälften av skurmaskinens jobb   . Men nu är han ren och luktar gott... än så länge.


För efter en dusch och lite frukost ska jag och Peppe gå och sopa i en verkstad.... och så är han inte så ren längre.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards