Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Tjatar.....

Av Lena - 23 oktober 2012 07:54

Ja jag vet, ni är säkert urless på att höra om hur roligt jag har, lokaler, kurser, städning...... Men det är mitt liv just nu och jag har faktiskt jötteskoj. Kroppen håller på att värka sönder,förkylningen har gripit tag i mig rejält och jag stupar i säng varje kväll och somnar totalt ovaggad - men så roligt det är.

Jag vill skrika till hela världen om hur roligt det är.


För tänk tvärtom.


Scenario ett: Visstidsanställning, Mest troligt arbetar jag då 8-17, lämnar dottern kl 7:30, träffar henne igen 17:30. Peppe hade jag aldrig kunnat ta och Tyra stackarn hade varken haft roligt eller sällskap. Sen den där ständiga oron vad som ska hända då jobbet tar slut, förlängning eller hela proceduren med A-kassa, arbetsförmedlingen och all annan förnedring ( ja jag känner det så) som en arbetslös utsätts för.


Scenario två: Nu hade jag ju en hel stämplingsperiod framför mig så då hade jag visserligen kunnat stämpla, men hur kul är det? Jag vill jobba, jag vill känna att jag gör nytta. Dottern hade visserligen haft en mamma hemma hela tiden och maken sluppit både städning och matlagning. Men vilken sorts mamma och fru hade jag varit. Jag vet, jag har varit där och jag är inge trevlig alls.


Scenario tre: Fast jobb, drömjobbet, hög lön,  hund på jobbet och 50% av arbetstiden går att utföra hemifrån.... ja ja som jag sa DRÖMJOBBET!!! Dream on.....


Så jag har skapat mitt drömjobb - utan den höga lönen då kanske   . Hund på jobbet (hunden tillför till och med något), perfekt arbetskompis (valde henne helt själv   ), kan göra en del hemma och med arbetsuppgifter som sändna från himmlen.


Så mitt råd till er som vantrivs med er arbetssituation - våga, testa, vem vet det kanske blir riktigt bra!

 
 
Ingen bild

Ulrika

23 oktober 2012 08:16

Håller helt med. Jobbade dagtid i många herrans år och drog iväg barn till skola o fritids. Åkte hem o rastade hunden på lunchen och var fast i det ekorrhjulet tills jag häromåret bytte jobb och började jobba skiftgång och har mycket mer kvalitetstid med hunden framförallt. Mina barn är nu tonåringar och jag ångrar en del att jag inte gjorde detta tidigare. Tänk vilken glädje för dem att ha en mamma hemma mitt i veckan ibland och inte bara en mamma som stressar o rusar mellan jobb o fritids. Är du missnöjd med det du har försök göra en förändring ;-)

 
Ingen bild

Åsa&Elsa

23 oktober 2012 09:13

Du gör helt rätt!! Jag skulle göra detsamma om jag bara hade en idé! Har vantrivts på jobbet i tio år, men det finns inget annat att välja på..har iaf gått ner i tid och går bara emskift, men nu är det varsel på g..
Man känner sig rätt fast i råttfällan ändå..önskar dig all lycka till!!

 
Ingen bild

öm

23 oktober 2012 09:36

kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards