Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Cynism och hemlängtan

Av Lena - 31 oktober 2012 21:58

Åhh vad jag saknar min man, ja jag saknar hans hembakade bröd (fast mjukkakorna jag bakade hos mamma idag blev riktigt bra), jag saknar hans mat och visst *och nu blir jag lite generad* saknar jag att titta på honom... men mest saknar jag nog hans cynism. Tänk att få dela vissa av upplevelserna jag haft med honom och fått hans kommentarer... då hade jag kunnat garva istället för att bara vara lite förundrad.


Saknar mitt hem också, min soffa, min säng - som innebär att jag får sova utan en snart nioårings knytnäve eller knä i ryggen - det kan faktiskt vara en fot också,,, är inte riktigt säker.


Men samtidigt är jag så glad över att vara här, "hemma" i Jokkmokk, hemma hos mamma. Med syskonen i närheten. Det var så längesen och nu när jobbet är avklarat så ska jag bara njuta av att umgås med dem resten av tiden. Vi ska äta sushi, julmat, fira födelsedag och bara ha det bra och umgås. För jag har ju världens bästa människor runt omkring mig. Tänk storasyster och svåger som inte bara lånat ut sin verkstad till mig, de har varit där varenda kurskväll för att kunna låsa upp och låsa samt ta mig och dottern fram och tilbaka. Sen har svågern ägnat tiden i verkstan till att snickra ett stall med dottern. Misstänker att det är den bästa födelsedagspresenten alla kategorier. Inte bara något färdigt, utan något hon kan vara stolt över själv. Tack snälla snälla Bertil för att du tagit dig tid!!!


Fast på söndag åker vi hem, på måndag ser jag fram emot att få komma till jobbet, se hur dagiset ser ut och sätta igång verksamheten på allvar i vår fina fina lokal.


Tänk vad jag har det bra! Världens bästa familj, världens roligaste jobb, en jättefin lokal och så inte att förglömma en toppenkollega som sliter på i sin ensamhet närjag är och sonderar terrängen för henne.... man det tar vi en annan gång   eller hur?

God Morgon Camilla!

 
 
Anna-Carin

Anna-Carin

31 oktober 2012 23:45

När du åker hem, åker jag upp. Albin åker till Korttids på söndag, och då tar jag dom andra två & åker upp. Vi kommer hem på onsdag, och då måste vi ju försöka få till en date (iaf innom en snar framtid).
Ha en skön helg!

http://www.mukka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Camilla

1 november 2012 13:32

Du har hunnit med mycket du på din semester;), men måste säga att det blir skönt när du är tillbaka....såååå roligt är det inte att vara själv i lokalen:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - 14 oktober 2013 08:31

Jag vill ha jul NU! Jag vill pynta, klä in hela hemmet i rött, plocka fram tomtar och ta in granris, skaffa gran och spela julskivor så grannarna ringer störningsjouren. Jag vill julbaka, lägga in sill och griljera skinka. Jag gottar ner mig i juli...

Av Lena - 12 oktober 2013 10:54

Om man kämpar med att minska rädslor genom att testa hundar, avla på hundar som inte visar rädslor, socialtränar hundar osv - varför använder man "skrämseltekniker och smärta" när man uppfostrar och tränar sin hund?   När man nu vet att hos hunda...

Av Lena - 20 september 2013 10:44

Jag har tvättdag, dvs inga respektabla rena kläder så jag smög med dottern till skolan i de inte särskilt välsittande joggingbyxorna, försökte se så där morgonhurtig ut men jag misstänker att det gick inge bra alls. Sen så vräker regnet ner, vilket d...

Av Lena - 11 september 2013 08:16

Känner för att ta upp bloggen igen och vara lite mer flitig med att rapportera vad som händer runt om kring mig men tänkte hitta en ny vinkel... och varför inte en "positiv blogg"? Bara glada hejarop och lyckliga små historier, jag kan i stället för ...

Av Lena - 2 augusti 2013 09:09

Debatten fortskrider på den lilla orten. De "proffesionella aktivisterna" har burits bort av polis och återvänt - vad kostade inte det i skattepengar? Tänk om de hade skaffat sig sommarjobb hos LKAB och betalat skatt istället, då skulle vi kunnat utv...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards