Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Lena - 3 oktober 2009 17:47

på andras bloggar så istället för att läsa får jag väl skriva själv.

Bästaste mopsmattevännen har åkt söderut för att titta på sjöutsikt medan hundarna drar åt vänster (helt rätt) så där uppdateras det ju inte särskilt mycket. För att kunna genomföra denna resa har de lämnat av två mopsar här hos oss. och jag i mitt stilla sinna hade ju hoppats att Tyra skulle smitta av sig sina "lydigschäfer"-egenskaper och jag skulle ha tre väluppfostrade vältränade hundar här hemma. Ha ha ha ha det är tvärt om, de små ligisterna har fullkomligt lockat över min fina väldresserade hund som har fått flera hundra timmar lydnadsträning (ja eller hur det nu var) till sin sida så nu har hon konverterat till mopsstadiet.


Hon krafsar med frambenen på mig då hon vill ha uppmärksamhet, hon hoppar och studsar när vi ska gå ut och hon skäller åt allt, dock ej extra mopsarna vi fick med oss...ja de i ugnen. Men var lugn, ni får med dem hem igen.


Spårkurs idag, med uppletande. Som vanligt var mina elever hundar som ägare duktiga och förberedda. Dock kunde det konstateras att taxar är inte riktigt inne på det där med uppletande om det ska ske på en äng med sorkbon. Löptikar kan vara störande men inte så farligt och Tyra fixade uppletandet galant förutom en viss besatthet av en rosa gris.


Nä nu blir det troligen årets sista grillat och ett glsa rött, Maken får bara ett halvt...

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards