Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Lena - 6 oktober 2009 18:44

blir det klockan åtta. Jag har utsatt mina stackars knän för stadsvandringar två dagar i rad. Men resultatet blev en massa måsten som gått bort, rejäla fynd, ett friskt hår och en ettårsuppvaktning så det var det väl värt. Bästa var väl dotterns vinterkläder, 70% rabatt, Istället för 1200... så ca 360:- Tackar och bockar.


Förmiddagen ägnades åt föreläsning och man kan ju undra, då man läser pedagogik borde man väl få den absolut bästa undervisningen... eller hur? Varför får man då sitta och genomlida oförberedda lektioner, innantill läsning och en massa hummanden då den pedagogiskt utbildade pedagogikläraren inte riktigt vet vad hon vill säga.


Sen så insåg jag åter igen att man ska välja sina strider, ibland då man inser att en diskussion ändå inte gör någon skillnad förutom att det bara går åt en massa onödig tid, ja då är det bättre att hålla tyst. Rätt skönt också... Så jag fortsatte att lyssna och lät tankarna stanna i huvudet.


Hämtade dottern på Teknikens hus där klassen lekt hela förmiddagen, det var trötta, varma och väldigt lyckliga barn som mötte mig i entrén. Buss med 36 stycken 6 åringar, trångt men kanonstämning och sen som sagt fika på stan med A-C och Alva som uppvaktades lite försenat. Dock var hon mer intresserad av fikat än av presenten men jag tror nog att mamman uppskattade den lite mer.


Nu är det snart läggdags för dottern, House för mamma och Pappa och sen så hoppas jag att ALLA i familjen sover till klockan ringer i morgon bitti.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards