Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Lena - 18 oktober 2009 07:32

Först och främst vill jag be om ursäkt för mina dåliga element-kunskaper. Jag gjorde ett försök att få bort en ful prisskylt på bilden och kopiera in tyget på soffan i stället. Men ni får i alla fall en bild av hur soffan ser ut.


Det blev gamla arbetsplatsen som blev en soffa fattigare och några kronor rikare. Jag stod på den ena möbelaffären och ringde till den andra och bokade soffan. Men vad ska man göra när det är två likadana soffor till samma pris men den ena har betydligt sämre tyg.


Så här ser den ut och den hämtas i samma veva som flyttlasset går:

  


Mitt furu rumsbord som egentligen är ett ombyggt skrivbord ska bli vitt och så ska två röda sittpuffar inhandlas.

  

 Sen så är vi ganska nöjda, vi har en bok/tvhylla i ek och databordet är ockå i ek. Så valet är ganska fritt när det gäller tapeter, gardiner, matta osv. Men auberginfärgen på kuddarna på bilden tilltalar mig... men samtidigt om man har det ljust blir det en ganska lugn känsla och det är den vi eftersträvar. Vi har det ganska rörigt omkring oss i övrigt så jag vill ha ett hem där man går ner i varv. Lite inne på grönt också. Får väl se, åker till IKEA nästa söndag för att inhandla möblerna till dotterns rum och där brukar man få en hel del inspiration.


I övrigt tog vi en skön skogstur och laddade lite batterier, körde lite korta rapportsträckor och jag tror att husse får dela med sig lite av bruksträningstiden, för hon går så bra och det är så kul. Sen lite lydnad på det men resultatet på den ska vi inte ens diskutera... Måste nog träna lite oftare.


Middag hos mopsarna med husse och matte, supergott och jätteotrevligt Skrattande, nja men det är så skönt med människor där man kan vara som man känner sig så jag och värdinnan satt till slut i varsin soffa/fåtölj och var inte trevliga. Lika nöjda båda två.


Tidig morgon idag, vad är det med barnet och hunden i den här familjen??? Fattar de inte det ljuvliga med en sovmorgon. Ja hunden kanske för efter kissrunda och frukost snarkar hon gott i sin soffa, helt ovetandes om att den ska bort... stackars Tyra. Men hon har sin sköna biabädd med en beenbag i som kommer att placeras på hedersplatsen i lägenheten så jag tror inte hon sörjer. För det är ju inte närheten hon vill ha, hon föredrar ju att ha soffan för sig själv, utan bara att få ligga skönt.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards