Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Lena - 12 oktober 2009 10:52

Här kommer lite bilder från de tre senaste helgerna... vi trivs i skogen som ni ser!


Här kommer tre bilder till er som undrar vad ett Schmopsrace är!


      


Förra helgen var ju Siri och Tuva på besök återigen och då besökte vi Älvbackaskogarna, och där finns det höga berg... 


     



Och djupa grottor....

   



Och mååååånga smaskiga pinnar.

  


Nu i helgen kom ju Edit och Rut med sin mamma på besök, klart tjejerna skulle ut i skogen:

   


Här undersöker de vad som kan finnas gömt i skogen och se, Edit hittade Pippis gamla rostiga plåburk med hål i, ja de är riktiga sakletare kusinerna.


 


Tyra undrade mest varför det tog sån tid för mig och faster A att komma fram, vi till skillnad från de andra promenderade faktiskt.


  

Och lekarna fortsatte och fortsatte


Två som blev lite trötta var i alla fall Rut och hennes morbror:

    

Av Lena - 12 oktober 2009 08:16


I går satte vi oss och gick igenom flyttbudgeten och vad vi skulle behöva och vad vi vill ha nytt inför flytten, kanske inte alltid samma sak, men nåt ska jag väl få unna mig när jag slitit i storm och kyla med mina hundkurser.

En sängram BEHÖVER vi och enades (faktiskt) om denna, i verkligheten är den antikvit och pasar perfekt till de sängskåp vi redan har och min mormors gamla bokhylla som är målad i samma färg, sen vill jag gärna ha förslag på övriga färger till sovrummet.

ASPELUND Sängstomme

IKEA, aspelund


Vi ska åka och titta på en soffa idag också (detta är väl mer ett "vill ha") förhoppningsvis så finns den kvar, men man kan ju inte vara allt för säker då det är 70% rabatt. Jag har ingen bild på den men jag får väl fota den om vi köper den.


Annars så har vi haft en hektisk men trevlig helg, bilder kommer....

Spårkursavslutning på lördagen och det var faktiskt lite trist, ett härligt gäng och fina hundar, hade nog önskat att vi hade dubblat antalet träffar. Sedan shopping, ja det lönar sig att leva snålare än snålast ett tag, när man sedan får lite extra i plänboken kan man använda dem utan dåligt samvete. Jag inhandlade lite kläder inför vintern, två klänningar!!! en tröja och strumpbyxor och sen kunde jag ju inte låta bli att köpa ett par jeans också. Jag är ju liksom en jeansmänniska. Skor hittade jag också, lite snyggare än kängorna och walkingskorna som normalt är mina bästa vänner. men ibland måste man ju trots allt piffa till sig lite. Tre par stövlar varav ett par till dottern för sammanlagt 700 kr - det är fynd det!!!


Underligt det där, andra vill gärna tala om hur mycket de betalat för sina saker, jag är stolt då jag kommer billigt undan.


Sen inställd middag borta så då flyttade vi middagen till oss i stället, vi hämtade upp A och Siri (undra varför A ska vara anonym, undra vem som har Siri? Obestämd) och en otroligt god ananaspaj. Vilken trevlig kväll, maken åt med oss och sen satte han sig framför fotbollen så det blev en kväll med hundsnack och skvaller och lite lagom med vin och kanske lite för mycket chips. Måste göras om SNART!!!!


I går var vi hos farmor, där faster A med Edit och Rut är på besök. Kusinerna hade verkligen längtat efter varandra och lekte i ett, både ute och inne till de blev så trötta så tårarna bara sprutade av ren trötthet. Det var två tjejer som somnade snabbt igår. Jag och A fick en skön promenad med lilla söta Rut i barnvagnen och hann med att ventilera inredningsfunderingar, barnkalas och en massa annat. Ska bli kul när vi kan besöka dem i deras nya hus och få se hur de gjort.


Stackars Tyra då, ja hon fick ju besök av bästa kompisen i lördags så det pussades så det stod härliga till. I går fick hon en lång skön stund i skogen och körde sina egna rapportsträckor mellan maken, dottern och Edit  och ner till mig och faster A. Så hon var rätt nöjd i går kväll. Idag ska hon få ett väl behövligt lydnadspass.


Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards