Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Lena - 20 oktober 2009 19:40

och nu är vi helt färdiga.

Jag och mamma gick ut i garaget klockan 8:30 i morse laddade med sopsäckar, penna, ettiketter och snören. Klockan ett gick vi in igen och då var allt rensat och sorterat och Anna-Carin har lite rätt, behövs inte många flyttkartonger om jag fortsätter i samma anda. Nu fattas bara turerna till tippen och det lär bli några stycken.


Just nu läser mamma för dottern, hon passar på när hon har mormor här. Då får man prata läääänge om varje sida i boken och dottern väljer självklart böcker med innehållsrika bilder så samtalen blir extra långa. Måste erkänna att min förståelse för storasysters stränga ord då jag skulle läsa för syskonbarnen då de fortfarande uppskattade att moster läste ökat: "läs bara det som står i boken", tack o lov ska maken läsa i morgon så då får han se till att ordningen återställs.


Kursstart i morgon, valpkurs igen. Men vi börjar med teori inomhus och det ser jag fram emot. Lättare att få deltagarna intresserade och delaktiga i teorin om de slipper frysa samtidigt.


Sen till något mycket intressant, en kompis till mig får ständigt sitt bloggande och sin hemsida ifrågasatt. och detta gällande bagateller. Hur lite har människor att göra egentligen? Men vi får väl vara tacksamma att det finns ordpoliser och andra som villigt håller reda på andras förehavanden ifall vi hade glömt eller gjort fel.

Så ni som bloggar kom ihåg:

Undvik ordlekar och kalla varje sak, hund eller person vid dess rätta namn. En fågelhund får absolut inte förväxlas med en brukshund, jag tror vi får rapportera detta till SBK så de stänger ute alla raser utom de ursprungliga sbk-raserna, jipppeyyy ingen konkurrens av Border Collie på tävlingarna längre då.

Har ni ett kennelnamn, se då till att ha valpar, ca 6 kullar per år verkar vara tillfredsställande, allt annat är falsk marknadsföring.

Glöm inte att skriva om alla i familjen, även hundar kan känna sig mobbade... jo just det ifall jag glömt skriva det så har vi en ödla som heter Zigge, ska i fortsättningen rapportera om alla hans förehavanden så att han inte känner sig åsidosatt.


Hoppas dessa ordningsmän och ordpoliser rapporterar övertramp på denna blogg omedelbart så alla fel kan rättas till.



Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards