Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Lena - 26 oktober 2009 18:44

Men jag och Tyra har varit ute och tränat. jajamensan, det kan vara 7 torsdagar på en vecka. Jag har fruktansvärt dåligt samvete över hur Tyra blivit satt på undantag sista tiden men trots det blev det några rapportskick i fullkomligt obanad terräng i lördags. Attans vad den hunden kan planera sina vägar och med vilken fart. Jag har alltid tittat på hennes framfart i skogen med bävan, hon är ju värre än en bulldozer och ganska oöm också. Men nu kunde man verkligen se hur hon hade full koll på alla grenar och på hennes egna fötter. Maken lurade henne med lite jobbiga förlängningar men se det gick inge bra, hon överlistade husse varje gång.


Sen nu ikväll var det en svamlig Tyra jag tog ut på en liten sväng. Visste inte riktigt vad vi skulle göra men tog med en näve frolic och en boll i alla fall. Först pissrunda, som gick väldigt snabbt då Tyra var helt på det klara att nu skulle det hända något kul. Sen lite linförighet/frittfölj. Först var målet att få henne sluta hoppa efter godisfickan och sen att bibehålla fokusen. Ja det var en väldigt splittrad och supertaggad förken jag hade med mig i kväll. Men godis är gott och då anstränger sig Tyra så till slut såg det riktigt bra ut och vi gick från långa marscher rakt fram till en massa vändningar åt alla håll och kanter. Där kom verkligen BC-genen fram i Tyra (ja jag är övertygad om att hon har en sådan).


Sen uppletande på ovallat område (ja jag var lat), kastade ut bollen, såg till att Tyra hade noll koll på var den landade och sen fick hon LETA. Inga problem för en Tyra-Myra. Varvade det med inkallande med ställande och lite mer fritt följ. Nu var Tyra helt med på noterna och utförde allt med svansen viftandes som en propeller, mitt flin var inte dåligt det heller.


En mysig rätt så kravlös stund med Tyra och matte helt enkelt... nu får det inte dröja lika länge till nästa gång... sen har vi en plan på lördag morgon...längtar!!!

Av Lena - 26 oktober 2009 07:10

Nu har vi varit sjuka i omgångar, oftast samtidigt, här hemma i ca två månader. Nu har dottern blivit riktigt dålig med feber och hosta. Bättre sätt att fira höstlov på måste finnas. Men hon har sovit lugnt i natt trots att hon vägrade ta alvedon i gårkväll, och sover forfarande. När hon är sjuk då sover hon ett dygn och är sen frisk, klokt, en annan håller i gång och bli aldrig frisk.


Fast lite kul var att jag fick VG på första pedagogikmometet, ska bara fixa till en liten liten komplettering men det anade jag så jag var förberedd... det tar ju ett tag innan man lär känna sina lärare och förstår vad som är viktigt för dem. Nu hoppas jag bara på moment två som examineras på onsdag och torsdag - ja just det mitt i flytten.


På tal om flytten, idag ska det packas, packas och packas. I morgon står förberedande städning på schemat och på onsdag åker det sista ner i lådorna. Planera - inte jag inte!


Nä dags att börja göra lite morgon så det blir saker gjorda här idag.

Presentation

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards